Rok výroby:2004Typ motoru:1.2 12VStav km při koupi:3 800 kmStav km nyní:13 400 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:7. 9. 2006
Auto doposud poruchy nemělo. No ještě aby mělo, když je teprve tak "mladé".
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto není žádný závoďák , ale to , co od auta pro praktické rodinné záležitosti požaduji , to splňuje. Navíc jezdím denně do práce cca 30 km a 30km zpět , takže jsem musel oželet pořízení auta , které by mi třeba bylo blíže , ale které bych jak údržbou tak i spotřebou nebyl schopen "uživit".
Ze "závad" do současné doby mohu jen uvést to , že mi začala parádně vrzat sedačka . Nevím čím to je , ale při jakémkoliv sebemenším pohybu , změně směru jízdy , mírném zhoupnutí na silnici apod. ta sedačka velmi hlasitě vrže (asi jako stará pružinová křesla , ale intenzivněji) . Pokud někdo ví , co s tím , poraďte.
Jinak o designu nemá cenu asi moc hovořit , každý má jiný vkus . Já bych třeba ještě zjemnil přední část vozu , především nárazník stále ještě vypadá jako "radlice k buldozeru" ( i když po faceliftu ročníku 2005 se to přece jen trochu vylepšilo ...mám provedení r. 2005 :) ) . Pohled zezadu je poněkud strohý , zadní dveře combi jsou velmi "nudné" . Boční pohled zboku je ucházející , navíc v mé barvě pískové metalízy je docela i pěkný , k lepšímu vzhledu kombi pomáhají hagusy. vnitřní design je až "německy" strohý , bez nápadu , avšak docela účelný. Palubní deska před spolujezdcem - to je ukázka naprosto chybějící fantazie , odkládací místa by mohla být o něco bohatší. Vnitřní prostor pro posádku je průměrný , velikost kufru combi je velmi slušná , přesto však menší než třeba u Felicie kombi.
Motor 1.2 12V , 47 kW docela ujde . Bohužel na spotřebě je hodně znát jakákoliv změna oproti "základním" podmínkám provozu : po rovině spotřeba ucházející, ovšem už mírná stoupání dá o sobě na spotřebě vědět ( já bohužel jezdím převážně v kopcovitém terénu) , každý kilogram navíc rovněž zvyšuje docela dost spotřebu , nemluvě o rozdílech letní - zimní provoz - tam to skáče v řádech litrů na 100km , zapnutí klimatizace = min. o 0,6 - 0,7 l/100 km ...a při jízdě do prudšího kopce klima raději vypínám , motoru ubere dost na výkonu. Chápu však , že se bavíme o "malinkém" tříválcovém motoru s výkonem 47 kW. Tam se prostě projeví jakákoliv změna oproti ideálním podmínkám mnohem výrazněji , než třeba u 2 litrového motoru s 100 kW nebo u 2,5 litrového TDi-čka.
Rada pro ty , co si chtějí vybrat Fabii 1.2 HTP hlavně kvůli "nízké" spotřebě: POZOR! Velmi hodně záleží na tom , kdo s tím jezdí a jak s tím jezdí. Určitě by se našla i úspornější vozidla .
Přesto všecno , že auto není nijakým extrémem , vybočujícím z řady extravagancí , stálo již někomu za to , aby mi je řádně poškrábal a nakopl dveře (neee , že by to bylo přímo kvůli mě...Favorita , co jsem měl předtím , mi nikdo "nevylepšil"). Takže i takovéto auto dokáže být předmětem závisti - to jen pro ty , co obdivují své Alfy Romeo , Subaru , Audi , BMW apod. :)
Tak doplňuji ke své recenzi další poznatky...po cca 30 000 najetých kilometrů. K původním škrábancům přibyly další - holt spousta lidí si stále musí užívat tím , že někomu druhému něco zničí... A teď k těm důležitějším věcem : - na 2. garančce (cca 19 000km) - kromě běžných ůkonů jsem si musel nechat seřídit geometrii (nejsem si ovšem vědom toho , že bych auto ničil nějakou drsnou jízdou přes výmoly a díry...) - brzdy už po cca. 20 000km už nejsou , co bývaly - na praskající žárovky si holt už pomalu zvykám (i když stále nerad)...po 30 000 km asi už 4. výměna - po 30 000 km spousta různých nepříjemných pazvuků (přístrojová deska , také od spolujezdece , klepání ve dveřích), dále pak cvakání ve spínači stěračů ( - prý si mám nechat vyměnit páčku - cena 2300 + práce) No nevím...Jak jsem již psal - nebýt toho , že jsem auto koupil celkem výhodně a mám semtam možnost sehnat výhodně originální díl Škoda , asi bych za původní katalogovou cenu cca. 370 000,- pořídil přece jen jiný vůz...
Tak jsem právě včera absolvoval druhou"garanční prohlídku". No je to pro autorizované servisy dobrý džob. Skoro 1700,- Kč za to , že mi vyměnili olej (dodal jsem svůj , litr Shell oleje za 400,- v servisu , když se ten samý dá sehnat za cca 270,- , se mi opravdu nechtělo dát) , brzdovou kapalinu a prověřili brzdy - to je slušná sumička. ...ale u ostatních to nebude asi jinak...
S tím popisem souhlasím. Zadní část je proti krátké verzi hezčí, bohužel na předek mám stejný názor. Připadalo mi to auto, jako když nedobrzdíte před zdí a ze zadu to nedobrzdí kamion. Ale je to jen můj názor. Někomu se může auto líbit.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
...doplnění recenze po 30 000 km
Tak doplňuji ke své recenzi další poznatky...po cca 30 000 najetých kilometrů.
K původním škrábancům přibyly další - holt spousta lidí si stále musí užívat tím , že někomu druhému něco zničí...
A teď k těm důležitějším věcem :
- na 2. garančce (cca 19 000km) - kromě běžných ůkonů jsem si musel nechat seřídit geometrii (nejsem si ovšem vědom toho , že bych auto ničil nějakou drsnou jízdou přes výmoly a díry...)
- brzdy už po cca. 20 000km už nejsou , co bývaly
- na praskající žárovky si holt už pomalu zvykám (i když stále nerad)...po 30 000 km asi už 4. výměna
- po 30 000 km spousta různých nepříjemných pazvuků (přístrojová deska , také od spolujezdece , klepání ve dveřích), dále pak cvakání ve spínači stěračů ( - prý si mám nechat vyměnit páčku - cena 2300 + práce)
No nevím...Jak jsem již psal - nebýt toho , že jsem auto koupil celkem výhodně a mám semtam možnost sehnat výhodně originální díl Škoda , asi bych za původní katalogovou cenu cca. 370 000,- pořídil přece jen jiný vůz...
03.12.2007 | 09:33:54 | Pavel Reagovat
Garančka
Tak jsem právě včera absolvoval druhou"garanční prohlídku". No je to pro autorizované servisy dobrý džob.
Skoro 1700,- Kč za to , že mi vyměnili olej (dodal jsem svůj , litr Shell oleje za 400,- v servisu , když se ten samý dá sehnat za cca 270,- , se mi opravdu nechtělo dát) , brzdovou kapalinu a prověřili brzdy - to je slušná sumička. ...ale u ostatních to nebude asi jinak...
24.10.2006 | 07:07:41 | Pavel Reagovat
souhlas
S tím popisem souhlasím. Zadní část je proti krátké verzi hezčí, bohužel na předek mám stejný názor. Připadalo mi to auto, jako když nedobrzdíte před zdí a ze zadu to nedobrzdí kamion. Ale je to jen můj názor. Někomu se může auto líbit.
15.09.2006 | 10:48:53 | John Reagovat
S
Konečne pomerne pravdivá recenzia na Fábiu, s ktorou sa dá súhlasiť. Presne taká Fábia je. Zo všetkými plus a minus .
08.09.2006 | 15:45:58 | Reagovat