Recenze Škoda Fabia 1,2 HTP
“Žádná sláva.”

Autor recenze: pepe (42 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1,2 HTP Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:36 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 13. 12. 2008

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Poruchy vozu: - zadní deře jdou otevřít jen občas
- výměna brzd.kotoučů a destiček /31000 km./
- velká spotřeba žárovek
- častá závada u ostřikovačů
- originální gum.stěračů jsou hlučné
- po zamknutí pravých dveří, stáhnou se obě přední okna
- vnitřní osvětlení jde jen občas
- výměna čerpadla ostřikovačů
- klepání v motoru /údajně je vše vpořádku/


Hodnocení a zkušenosti s autem

Automobil je velmi poruchový a jízdní vlastnosti žádná sláva.
Z tohoto výrobku jsem znechucený, protože více stojí v servisu než v garáží.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Kluci od začátku se tady řešil motor,dost lidí mi dá za pravdu že motor HTP je ˇusporný pokud se netočí přes 3500ot.Je to super motor,samozřejmě nemůžeme ho srovnávat s 1.2TSI.Tento motor je pro normální řidiče,samozřejmě nemyslím lidi kteří jezdí opravdu velké vzdálenosti.Myslíte si že bych měl vyzkoušet výkonné auto,měl jsem možnost vyzkoušet Omega MV6,jel jsem velmi decentně,spotřeba byla kolem devíti litrů-nutno podotknout že cesta vedla z velké části mimo město.Malé auto jako je Octavia 1.9TDI by to zvládla za pět litrů,Fábia 1.2HTP za 6lirů....

28.04.2010 | 07:31:02 | Anděl II Reagovat

?

Kolego, koupit po Fordu Mondeo tenhle předraženej křáp....? Nechápu.

31.12.2008 | 11:19:14 | Pavel Reagovat

Já s vé názory neměním. Testy TUV jsou dost málo vypovídající. Přijede na STK nezodpovědný majitel i s jinak slušným vozem a závada je na světě a tudíž bod dolů klidně i pro to zmiňované Porsche a nebo cokoliv jiného. Jak už jsem napsal daleko objektivnější by byl rejstřík závad servisů jednotlivých značek. Mimo ročních prohlídek (olej, filtry, atd...) Jenže na zpracování by to bylo méně pohodlné než ty STK. Ty jsou jednodušší. A německé TK to je lahůdka, kdyby se to aplikovalo u nás, tak polovina národa chodí pěšky.

27.12.2008 | 17:44:31 | Jerry Reagovat

Ja testy TUV beriem ako uplnu somarinum, ale napr. Ing. Pelikan da pravdivost tychto testov zivot!!!

27.12.2008 | 17:23:00 | Lukas Reagovat

TUV

Zajimave je, že pokud zde ale tuto statistiku hodně lidí bere jako směrodatnou. No, asi jenom když se to hodí.

27.12.2008 | 15:04:20 |  Reagovat

Testy TUV nepovažuju za příliš výmluvné. Prakticky je to statistika kolik vozů nepřošlo TK s vážnou závadou-víme jak fungují německé TK že...takže stačí tam přijet v Porsche s prasklou žárovkou v předním světlometu a od gumování obroušenými koly na nápravě a jeden trestný bodík je hned na světě i pro vítěze. Výmluvnější by byla spíš statistika servisních úkonů(mimo běžné garančky, výměny náplní atad.) u jednotlivých modelů a značek+stáří vozidla.

27.12.2008 | 13:46:19 | Jerry Reagovat

Pre p. Pelikana

Podla najnovsich TUV testoch je oblubena ochcavka na 39. mieste. Megan je zase lepsi je na 35 mieste. Napr. na Xantiu na ktoru tu vsetci tak nadavali je na 19 mieste. Felicia, ktoru pol naroda ospevuje ako NEZNICITELNE auto, skoncila na 85 mieste. Bravo. V prvej petnastke boli az 4 nemecke auta a zvysok japonske.

26.12.2008 | 20:42:25 | Lukas Reagovat

Ptre inteligentneho Pelikana

Urcite je lepsie si kupit auto za 600 tis sk z Ciech ako skoro to iste, len pohodlnejsie, krajsie, bezpecnejsie za 320 tis sk a po par rokoch kupit jeden snimac ABS za 3000 Sk. Pelikan tebe asi matematika nikdy nesla.

23.12.2008 | 17:00:51 |  Reagovat

poruchy

Vlastním Fabii I s 1.4 motorem ročník 2001. Provoz denně do práce. Za tu dobu krom obvyklé výměny kapalin, zadního dílu výfuku (po 6ti zimách), stěrátek u stěračů pouze 2x výměna žárovky v hl. světle. Kotouče jsou OK. Pokud se jede v mokru. je potřeba při dojezdu je trochu prohřát a tak vysušit. Pak nereznou.
K té elektrice: dráty a motor jsou levnější něž táhla a převody, proto jsou alespoň pření okna vždy v elektrice. Jednodušší je i montáž. Také řídící moduly jsou většinou "uni", takže u auta bez elektriky se jednoduše něco nazapojí.

20.12.2008 | 16:41:19 | Petr Reagovat

poruchy

Pánové, musíme si přiznat, že ty dnešní přetechnizovaná auta jsou trošku poruchovější. Je auto, které je v poho a je auto, které se od začátku sere a je víc v servisu jak v garáži. Samej drát, samej počítač a chybička je hned, ale najít ju je někdy neřešitelný problém a většinou se auto dá do bazaru pod cenu, aby se ho majitel co nejrychlecj zbavil. Je jedno jestli je to renoltík, ford, opel, kia... nebo škoda. On i zázračný mercedes šel s kvalitou dolů. V dnešní době je terno koupit za drahé peníze vůz, který by byl bez vážnějších poruch. Tak šťastnou ruku při výběru toho budoucího mazlíka na čtyrech kolech.

20.12.2008 | 04:56:11 | an Reagovat

Gramáči ty jsi mi taky slušnej kolík. Ještě mi vysvětli jak souvisí záměna motoru (při prodeji vozu) s poruchovostí. To by mě fakt zajímalo.

20.12.2008 | 01:22:41 | Jerry Reagovat

Velice se omlouvám vážení kolegové v předcházejícím pojednání mi vypadlo písmenko v. Děkuji

19.12.2008 | 14:01:49 | Doc. Bedřich Sova Csc Reagovat

Podívejme se na celý problém z vědeckého hlediska přátelé!

Pánové podívejme se na to z jinéhu úhlu. Právě o úhel tu jde, úhel zatáčky, nájezdový úhel vozidla, odchylka úhlu pneumatik, vaše hmotnost a z toho vyplývající úhel naklopení vašeho těla při prujezdu zatáčkou, to vše ovlivněno rychlostí, atmosférickými vlivy a samozřejmě vaším mozkem, pokud uvažíme, že většina lidí má průměrnou inteligenci, velice jednoduchým vzorcem L=p*s*IQ/2,852-0,111*152 zjitíme že Ing. Pelikán je ůl a také to že Thalie má poměrně výrazný náklon. Překvapivé? Mohu vám vypočítat i jiné věci. S pozdravem Doc. Bedřich Sova Csc

19.12.2008 | 14:00:00 | Doc. Bedřich Sova Csc Reagovat

těšte se, až se vrátí pan inženýr z práce, to bude mela!!Jen aby si nerozbil hubu, pač je nachumelíno..

19.12.2008 | 13:00:40 | Mgr.Poklopec Reagovat

Tragéd Gamac

Ne ,jako ty to opravdu nedělám, to auto má všechny pravidelné prohlídky (garanční + 2x ročně sezonní) , vše ve značkovém servise. Veškerá předepsaná údržba. A pro rejpaly koupeno nové v salonu, žádný bořený dovoz z venku.

19.12.2008 | 12:45:23 | Vašek Reagovat

Samozřejmě, že jsem vyšlápl spojku a zabrzdil, ale motor jsem musel vypnout, protože otáčky šli neustále nahoru, ono teda pravda nejprve jsem prošlápl plynový pedál, jestli není zaseklý, ale to nepomohlo. Finta je v tom, že se jedná o dost tragickou závadu a stát se to např.mé ženě, mohlo to celé skončit dost tragicky.
A ne nejsem odborník na rozdíl od většiny zdejších přispěvovatelů viď Gamac, ale používám auto denně, za rok najedu cca 40.000km, což asi není mnoho, ale taky ne zrovna málo.

19.12.2008 | 12:42:53 | Vašek Reagovat

By mě zajímalo jestli pán viděl někdy servis, nebo mění jenom olej doma na zahradě. Starej pěkně do odpadu před barákem ke kachnám.

19.12.2008 | 12:20:30 | Gramac Reagovat

Vasek

Vypnut zapalovane??? Ty nemas spojku???? Stlacim, zabrzdim a srojim. Uz podla tohoto je videt aky si odbornik.

19.12.2008 | 12:07:50 | Lukas Reagovat

Gramac

Já bohužel ještě stále ten zázrak (Thalii) vlastním a ujišťuju tě, že těch závad je tolik, že by jsi ani nevěřil, že má Thalia tolik dílů.
Jen namátkou např. začela sama od sebe v běžné rychlosti ( cca 55 km) uprostřed města sama zrychlovat ( at o dost rapidně)a nešla zpomalit ,nakonec jsem musel vypnoput zapalování , při 90 km už jsem se lepil na kufr auta přede mnou!!!!!!!!!
Takže ano , ale ten trabant je Thalia.

19.12.2008 | 10:59:57 | Vašek Reagovat

Thalia

Thalia je určitě lepší než nějaká Fabia, to je jako bys porovnával trabanta s BMW. Už se někomu na Thalii vysral motor? Nebo ti něco za běhu upadlo? NE! Ale u Fobie tam jsou tydle závady na denním pořádku. Dokonce mi jeden známí ze škodovky řekl, že zákazníkovi málem dali jiný motor než si objednal.

19.12.2008 | 09:50:12 | Gramac Reagovat

pro Honzu

Thalia je bezporuchová? No tak to jsi mne teda fakt pobavil . Větší kasička snad neexistuje.

19.12.2008 | 09:23:09 | Vašek Reagovat

crashtest

No ono ani nové škodovky na tom s nározovými testy nejsou nejlépe. Škoda má s těmito testy problémy skoro furt. Naposledy propadák nové Fábie, mám za to, že ani napodruhé Škoda neuspěla a i to přispělo k markantnímu propadu prodejů jejich aut. Odkaz: http://www.auto.cz/main.php?site=crashtesty.

19.12.2008 | 09:21:56 | Gramac Reagovat

Crashtest

Pouze pro zajímavost zde přidávám i odkaz crashtestu stařičké Š 105. Působivé. Ale což, taková byla doba.

http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku-1/2856-crash-test-skoda-105-rv-88-svet-motoru-1-2005/

19.12.2008 | 08:19:23 | Fritz Zwicky Reagovat

Zajímavá představa

Jerry, představa "stopětky" s airbagem mě pobavila. Samozřejmě o tom u vozu, u kterého se příliš neřešila ani bezpečnost pasivní (která jde pochopitleně ruku v ruce s tou aktivní) nemá smysl uvažovat. U vozu, kde byly vrcholem bezpečnosti samonavíjecí pásy opravdu ne. Viděl jsem několik nehod tohoto modelu a vždy se jednalo o totální destrukci. Takže airbagy samozřejmě pouze tam, kde se dají předpokládat i deformační zóny a prvky pasivní bezpečnosti. Je to všechno pochopitelně teorie, ale tedy čistě teoreticky by v tomto případě za použití ABS nemuselo k několika zničujícím nárazům vůbec dojít. Rozhodně by to bylo alespoň méně pravděpodobné.

19.12.2008 | 08:11:44 | Fritz Zwicky Reagovat

To ing. Pelikan

No kdyby bylo méně takových jako je pan Pelikán, bylo by méně mrtvých na silnici, jeho názory jsou naprosto mimo. Potkat takovéto vrahy na silnici je krajně nebezpečné.

19.12.2008 | 07:20:52 | Grami Reagovat

pro Fritze

"pokud bychom do všech starších vozů...." ano, ale myslíte si že třeba u Š 105 zvýšíte bezpečnost když do ní zabudujete airbag? Airbagy jsou relativně "zbytečné věci", jsou pouze jakýmsi předpokladem. Hlavním článkem jsou deformační zóny karoserie. U výše zmíněné Š105 by ten airbag maximálně utlumil náraz volantu s řídící tyčí do řidičovy hlavy, ale o dolní část těla by řidič přišel stejně...

18.12.2008 | 23:52:56 | Jerry Reagovat

Opravujem: chcel som

napísať viac strmšie čelné okno, ak už okná sú takmer v jednej línii s kapotou, za dažďa neuveriteľne oslepujú vodiča vlastné svetlá, ako to už pán Fritz Zwicky napísal. V tomto je Peugeot poslednou dobou naozaj preborník. V hmle ani nehovoriac... .
V lete sa viac zahrieva interiér, od cca 20 stupňov vonkajšej teplota už musím zapínať klímu.../ v 607/, v 405 ani nechýbala, v 406 sa dalo vydržať tak do cca 25-26 stupňov vonkajších. V 407 so sklenenou strechou je to už nutnosť...Nehovoriac o tom, že nemáte na SW ani len možnosť mať strešné okno, ktoré je oveľa praktickejšie... zákazník je na poslednom mieste. Zaplať, my Ťa už presvedčíme, že je to dobré .
V Nissane Primera boli stretávacie svetlá poslabšie, diaľkové vynikajúce. Ale za dažďa, hmly a sneženia sa mi bezkonkurenčne najlepšie jazdilo práve Primerou, /1995 r.v./. Vtedy to bolo cca 2-3 ročné auto, kde dizajn bol podriadený funkčnosti. Dnes je to práve naopak. S rázvorom 2,55 m bola neuveriteľne ovládateľná. Aj vo vysokej rýchlosti... Ak by ju dnes oprášili v nejakej lacnejšej verzii, s najmodernejšími vychytávkami, tak narobí vietor vo svojej triede. Snáď sme ešte nezabudli na radosť z jazdy....

18.12.2008 | 20:29:16 | ľuboš Reagovat

Pesimista

Tak jsem si početl ty diskuzní příspěvky tady... Jasně, dnes když auto řídí skoro každý kdo má ruce a nohy, a mnozí či mnohé z nich ani neví že třeba na hladkém to může klouzat, tak ty bezpečnostní prvky jako ABS atd... jsou velice důležité. Velká část řidičů zřejmě už čeká až budou mít ve standardu systém který mezi dvě auta za ně sám zaparkuje. Přeci je velice nebezpečné manévrující auto na cestě jehož řidič(ka) se marně snaží už na bůhvíkolikátý pokus...Nebo: Škoda jen, že když náhodou napadne centimetr sněhu a ty zimní gumy co většina z nás má by třeba konečně k něčemu byly, tak stejně stojíme v koloně všichni... A třeba kolegové motorkáři nás svým způsobem jízdy dnes a denně přesvědčují, jak důležitým prvkem aktivní bezpečnosti je právě výkon motoru a schopnost akcelerace...

18.12.2008 | 20:13:43 | fabian Reagovat

karel

co bys chtěl vědět víc? že je to krumpl víme všichni, aspoň jeden človíček rozumnej co to přiznal

18.12.2008 | 19:51:50 | an Reagovat

Tak kratší a trapnou recenzi jsem dlouho neviděl..asi bych to smázl

18.12.2008 | 19:28:32 | Karel Reagovat

abs

Nevím co tu pořád řešíte, abs je už rok povinný v novém voze!! Pochybuji, že montáž do starších vozů by šnížila nehodovost, je to vždy v řidiři. Pokud jede dvokjokovej golf, který řídí osmnástiletej kretén s pokrývkou na hlavě a do rytmu new rádia třepe květákem, tak mu nepomůže nic. Bohužel takových hovad jezdí až až!!!

18.12.2008 | 19:14:17 | an Reagovat

to Ing. Pelikán

Ja sa vôbec nedivím, že poznáš veľa ľudí, čo tie spomínané systémy do auta nechceli. Niekto tvoje názory predsa musí ovplyvňovať.
Ja na druhú stranu nepoznám nikoho, kto si tieto vecičky vyskúšal a chcel by sa ich vzdať. Nikoho.

A mám pre teba ešte jednu smutnú správu. Už onedlho budú musieť byť všetky novo vyrobené autá vybavené systémom ESP. Chvalabohu.

P.S. Ak sa ti nepáči Thalia I. ( designovo ani mne, ale účel svätí prostriedky), tak sa pozri na dvojku. Úplne iné auto a nevyzerá zle.

18.12.2008 | 19:04:41 | Petrík Reagovat

pelikan

ked ta raz budu zoskrabavat spod kamiona lebo si nemal ABS tak si mozno uvedomis svoju debilitu

18.12.2008 | 17:00:27 |  Reagovat

To Viky Cabadaj alias Pelikán

Myšlenka hodná duševního invalidy,.

18.12.2008 | 16:36:41 | Radek Reagovat

ale je pravdou že já třeba pokud pojedu s audi a6 s ABS ESP ASR EDS ECP SRS EBD ASC a kdoví s čím eště, tak určitě pojedu o dost rychlej než třebas fábií s jedním pytlem a ničim jiný.

18.12.2008 | 15:50:33 | Viky Cabadaj Reagovat

ľuboši

Děkuji a dávám za pravdu. Bohužel u některých vozů nad praktičností vítězí design, je po něm hlad, každý se chce odlišit. Příkladem budiž například dnešní design světlometů, kdy sahající pomalu až k čelnímu sklu. Takovéto patvary mají mnohdy nevyhovující rozptyl světla, v kombinaci s xenony a špatně seřízenými parabolami vznika v noci solidní optická zbraň. A k tomu počtu aut... v době, kdy se dá "vozdilo" (nic naplat, že vrak, ale zatím ještě brzdí a odveze) sehnat řekněme za 3000 CZK, bude jen hůř. I když nejsem poplatkům nakloněn, zpoplatnění obstarožních vraků při přepisu (neplnící přípustné normy), který začne příští rok platit v podstatě schvaluji. S takovou bychom totiž byli brzo skutečným rájem pro již vysloužilé vozy ze západu, kterým již vlastně zčásti jsme nyní.

18.12.2008 | 12:49:54 | Fritz Zwicky Reagovat

Pro ptaka loskutaka

Kup si treba trabanta, me je to srdecne jedno, je videt ze jsi velmi premyslivy chlapec a vyberes si nejakou ECHT ptakovinu na 4 kolech. At to bude cokoli, bude to ECHT ptakovsky auto s Pelikanem za volantem a vo tom to je!!!

18.12.2008 | 12:33:43 | Honza Reagovat

Dnes je významný den

Pane Pelikáne, mám upřímnou radost z toho, že jsme z vás dostali uznání o smysluplnosti funkce ABS. K ostatním prvkům aktivní bezpečnosti lez říct obecně shrnuto toto: Pokud bychom do všech stávajících starších vozů, které tyto systémy nemají zakomponovali všechny tyto bezpečnostní výdobytky moderní doby, výrazně by klesla jak nehodovost, tak také úmrtnost a to je právě jejich SMYSLEM! Jelikož je každého vyhaslého života na silnici škoda, byl bych skutečně pro zahrnutí těchto systémů do každého nově vyrobeného vozu. A airbagů alespoň 6. To by samozřejmě neřešilo problém prasat, krav a jiné zvěře, která podle svých zvířecích pudů také jezdí. Takoví byli a budou i nadále. Ale ten z vás, kdo již byl účastníkem autonehody v duchu za tyto "zbytečné systémy" v duchu děkoval Bohu a opěvoval vývojáře a inženýry, díky kterým spatřily světlo světa. Všechno má svůj smysl. A pane Pelikáne, vaše výkřiky o francouzských vozech bez jakýchkoliv smysluplných a vlastními zkušenostmi podložených faktů mohou některé jejich majitele pobouřit. Divili bych se proto, kdyby jste si na urážky po takovém nespočtu podobně hloupých, populistických a omezených poznámek nezvykl.

18.12.2008 | 12:31:17 | Fritz Zwicky Reagovat

re:

Takže. Na urážky a nadávky jsem už zvyklý, ale co už. Bez toho všeho se dá opravdu normálně jezdit, podívejte se okolo sebe, je nás takových spousta!

18.12.2008 | 11:51:56 | Ing. Pelikán Reagovat

Pekný príspevok, F.Z.

naozaj je zvláštne, ak niekto stojí "hrdo proti všetkým...", ako komunistický úradník, ale s tým by som asi veľmi nesúhlasil. Najväčší súdruhovia sa dnes vyvážajú v najmodernejších autách LUXUSNEJ triedy, kde už ABS, ESP je v základe..., ale môžno ich pred cestou vypínajú... . Na Volge, T 613 tiež neboli...
Pán Pelikán najazdí minimum km, 10-15.000 ročne robí aj moja pani, čo prakticky nejazdí..., iba do práce a max. po okolí. Pri takom minimálnom prebehu km, človek obyčajne nemá možnosť striedať počasie, povrchy, hustotu premávky.
NEMÁ KDE NABRAŤ SKÚSENOSTI...
Mám za sebou jednu jazdu non-stop, s cca 15 min. prestávkou na driemanie, /už som nevedel ani zaspať/ v dĺžke cca 3.200 km v priebehu nec. 48 hodín. Vtedy si človek uvedomí, aké sú ŽIVOTNE DôLEŽITÉ záchranné systémy, AKTÍVNE, pasivne tiež, ale neskoro..., keď idete napoly spiaci.... Po cestách jazdí neskutočne veľa vodičov bez odpočinku, vynervovaných z premávky, to že sa doteraz pán Pelikán a ďalší dokázali vyhnúť v panickom brzdení, to NIE JE ICH ZÁSLUHA. To im iba dovolila Fyzika. Ak pôjdu naozaj tuho, alebo dlhšiu štreku nad 1.000 km a viac, reflexy sú v riti, slušne povedané, pomôže im opäť IBA FYZIKA, ale s ABS, ESP. ASR a pod. majú väčšiu šancu. Ak by som mal tú právomoc, nariadil by som povinne aj ESP, ASR, xenonové svetlá, menej strmé čelné sklo, malú palubnú dosku, bez hrán a výčnelkov a pod., lepší výhľad dozadu,/to čo nevidím v Honde Civic, Seate Leon, KIA Ceed a podobne dozadu je už trestuhodné...Väčšie spätné zrkadlá nie sú riešením./, max. dlžku do 4,6-4,8 m, max. hmotnosť niekde do 1.600-1.700 kg. No, ale to by som bol zase ako súdruh a bol by to krok späť. Tak už iba dúfať, že až bude niekto kupovať auto, nebude pozerať iba na cenu plechov, ale aj na cenu svojej chrbtice, rúk, vnútorných orgánov, svoju rodinu..
.P.S. Najviac som navrkal asi v 94?, cez 130.000 km, na osobáku P 405 TD. Daňováci mi to kontrolovali 2 krát, ale mal so potvrdenky z benzíniek, parkovacie lístky, reštaurácie a pod. Sám sa čudujem, že sa to dalo prežiť. Lenže vtedy boli cesty prázdne. Dnes je NON STOP zápcha a divočina.

18.12.2008 | 11:30:36 | ľuboš Reagovat

Thália a Pelíkán ?

Bláhovost. Tento člověk francouzskými vozy pohrdá do posledního šroubku.

18.12.2008 | 10:02:49 | Fritz Zwicky Reagovat

Pro Pelikana

Kup si Thalii, myslim ze ma stale moznost bez ABS, cena -4500. Thalie je "prý" nejméně poruchová ze všech Renaultů, ještě lepší může být Logan, ale zase je bez pozinku.

18.12.2008 | 09:55:20 | Honza Reagovat

Je mi smutno z představy, že skutečně existujete...

Pane Pelikáne, nepřipadají vám vaše ctěné názory občas až příliš extrémní? To, že elektronické bezpečnostní systémy výrazně ovlivňují chování vozidla v kritických situacích je nesporné a jednoznačné. Jak ale může být někdo natolik omezený, že upřednostňuje úsporu peněz namísto VLASTNÍ BEZPEČNOSTÍ, dopředu kalkuluje s cenami náhradních dílů, i když je případná porucha pouze v mezích teorie a kacířsky na tyto systémy kydá hnůj, jakoby byly bezvýznamné? Tam, kde jde o život, nemá význam šetřit, nemyslíte? A na našich silnicích o něj jde denodenně, bohužel. Pravda je dle mého jiná a daleko prostější. Na tyto systémy nadává pouze ten, kdo je nemá, což je případ váš a několika nešťastníků. Možná cítíte frustraci, že je to dnes bežné a vy jste tak draze a nevýhodně koupil vůz bez těchto systémů. Možná si nevážíte vlastního života, nebo také možná nevíte o čem vlastně vedete debatu, protože vám chybí praktické zkušenosti, nezažili jste konkrétní krizové situace, kdoví... A možná je to jen obyčejná internetová masturbace, kdy pod vlivem zakomplexovanosti a nízkého ega zkoušíte přesvědčit kolegy řidiče, že tyto systémy nahradíte vlastní hlavou, nohou a rukou, protože je vaše úroveň řidičských schopností natolik precizní a vaše reflexy natolik bleskurychlé, že vás prostě nemůže překvapit nic, jste totiž nepřekonatelní a zastanete funkci miliónů operací vaší řídící jednotky, pokud ji vůbec vlastníte. Ano pane Pelikáne, mluvím tady o stejné internetové masturbaci, jako když se v diskuzi podepisujete včetně titulu. Zvyšujete si tím vaši nízkou morálku? Připadáte si vznešeněji? Je to snad normální, jste někde na úřadě, nebo snad píšete svůj životopis? Nikoliv, tento titul poze podtrhuje tu prázdnotu a umělohmotnost, která se skrývá v každém z vašich komentářů. Podtrhuje to, že o autech vůbec nic nevíte, i když by jste třeba moc chtěl... a to málo co "víte" máte pouze z doslechu, protože jste člověk bez vlastního názoru, bez rozumu, bez úsudku. Taková prázdná nádoba, kterých tady za minulého režimu bylo spoustu. Muselo být. Vy by jste, pane Pelikáne, mohl být skutečně příkladným komunistou.

18.12.2008 | 09:29:45 | Fritz Zwicky Reagovat

Ja si myslim ze Pelikanovy rodiacia boli surodenci.

18.12.2008 | 08:44:00 |  Reagovat

Ako sa spozná ktorá auto má ABS ?

Jednoducho. Auto s ABS má nabúraný zadok a bez ABS predok.
Mne už ABS zachránilo auto asi 3 krát a okrem možno pár profesionálnych pretekárov nepotrebuje ABS len blbec.

18.12.2008 | 08:05:42 | Dušan Mihálik Reagovat

Pro ing. Pelikána+ostatní

zběžně jsem pročetl diskusi...ABS je dobrá věcička. Jsem rád, že je v Octavii mám. Poruchy? Pokud neperete vapkou plný tlak do ŘJ, tak snad jen nějaké to čidlo sem tam. Stojí asi 400Kč a vyměnit si ho zvládně člověk sám. ABS tedy řadím do kategorie prospěšné elektroniky. Do té zbytečné můžou klidně patřit el. okna, když máte klimatizaci, tak na co stahovat okna.Snad jen kvůli parkovacímu automatu-dá se vyřešit roční parkovací kartou:-) Klimatizace je dobrá věc, když někdo jezdí sem tam, tak to není nutnost. V takové Itálii to musí byt bez klímy peklo, ale tady? dá se to ty tři měsíce vydžet. Pro manažery atd..jezdící denně je to ale nutnost. Elektronice v motoru se člověk dneska nevyhne. Ale různé hlasové ovládání a jiné kravinky jsou opravdu zbytečné. Nicméně ABS+ESP bych za zbytečnost nepovažoval. Ale dá se jezdit i bez nich-to je taky fakt.

18.12.2008 | 00:49:48 | Jerry Reagovat

Petríku...

To by ses divil, koli znám lidí, kteří by do auta tyto věci (ABS, ESP, ASR) nechtěli ani omylem

18.12.2008 | 00:49:39 | Ing. Pelikán Reagovat

Ing. Pelikán

Nad týmto stvorením som už zlomil palicu. Niečo tak zvrátené snáď ani neexistuje.

18.12.2008 | 00:44:19 | Petrík Reagovat

Nemontovali ho skôr, lebo to stojí peniaze. Ak by výrobcov nedotlačila EU k tomu, aby to montovali sériovo, tak za bezpečnosť by si zákazníci museli priplácať extra. Rovnako bude v budúcnosti povinné ESP, pretože zistili, že 80% nehôd by sa nestalo, ak by ním boli autá vybavené. Je jednoduchšie prikázať výrobcom montáž takéhoto pomocníka, ako potom sponzorovať liečbu človeka po nehode. To sa totiž platí z peňazí všetkých, nie len majiteľov áut.

18.12.2008 | 00:41:56 | Petrík Reagovat

Jestli je ABS tak užitečné, tak proč ho nemontovali sériově už dřív??Třeba od roku 1990??Není to náhodou taky trochu tahačka na peníze?

18.12.2008 | 00:30:17 |  Reagovat

Tohle nemá cenu komentovat. Dramatizovat to takovým způsobem..Jezdím bez ABS a bez nehod.Tečka

18.12.2008 | 00:27:19 | ING.Pelikán Reagovat

pelikan nie si ty nahodou takto trosku retardovany? pozerat sa na svoj zivot cez cenu ND ? ktore mimochodom ani neodchadzaju, len ty si si v svojej hlavicke utvoril nazor ze sa kazia?

18.12.2008 | 00:21:26 |  Reagovat

Působivé...Ještě by tam jen měli připsat, kolik stojí komponenty na ABS u tohoto mercedesa...ŘJ, snímače...Pak by se na ten test taky 80% lidí dívalo trošku jinak.

18.12.2008 | 00:07:47 | ing.pelikán Reagovat

pre debilov

http://www.youtube.com/watch?v=BRu83Zj_Kfo&NR=1

17.12.2008 | 23:50:50 | simon Reagovat

Škoda je prostě jiná, název neřeš.

17.12.2008 | 19:48:50 | Radek Reagovat

pozn.

Ten známý řidič autobusu je vyučený mechoš a jako melouchy spravuje v době času auta, takže tomu rozumí. A myslím, že mezi hovada tento rozhodně nepatří. I když mu dělá problém nejvyšší povolená rychlost ve městě(jezdí MHD). Trošku nerozumím, proč teda škoda označuje manuální klimu jako climatic, trošku v tom dělá hokej..O ABS už se nechci bavit, nedává mě to už smysl.

17.12.2008 | 19:38:47 | ing.pelikán Reagovat

Mne nevadi pustit autobus, ked ma vyhodnenu smerovku a mam moznost bezpecne ho pustit. Mne hlavne vadi, ze autobus sa bez smerovky pohne ( urcite ani nekukne do zrkadla) a ja som asi 30 cm vedla neho. A k tomu ABS konecne sme zistili cenu zivota p. Pelikana. Je to 3000 Sk.

17.12.2008 | 19:30:18 | lakinooo Reagovat

Rozepis

No kurva pánové to jste se rozepsali. No ohledně té klimy bych asi řekl to, že automatická klima není špatná věc, ale spousta lidí automat nechce hlavně z důvodu, že jsou prý víc poruchové a nákladné na opravu, co mi o tom povíte? Jaké máte zkušenosti? To ABS bych už asi nerozebíral, ten kdo najede ročně 50000Km jako já, tak ví, že ABS je věc, která není jednoznačně bezproblémová, ale plusi dalekosáhle převišují zápory.

17.12.2008 | 07:39:05 | Gramac Reagovat

| lakinooo

| lakinooo si mě docela pobavil, řidiči busů jsou hovada a neví nač je špígl, asi tě vadí, že musíš v obci pustit bus, který opouští zastávku

17.12.2008 | 06:36:58 | an Reagovat

Automatická klíma má

senzor pod čelným sklom /obyčajne/, podľa intenzity svetla a vonkajšej teploty sa sama nastavuje, takže nemusíte sa každú chvíľu babrať s nastavovaním teploty, čo máte u manuálnej zaručené. Ďalej u automatických máte tzv. voľnobežku, na pohon kompresora. Nie som technik, neviem to popísať odborne, ale je to určite lepšie z hľadiska spotreby, klíma nemusí ísť stále na plný výkon, zatiaľ čo manuálna stále, bez ohľadu na nastavenú teplotu. Tiež je tam menšie riziko poškodenia kompresora, v prípade úniku chl. média. Tak nejako. Vyskúšajte si u predajcu s aut. klímou a manuálnou. Voľakedy som si zvykol požičať na 2-3 dni predvádzačku, po cca 800-1000 km som už obyčajne vedel, či to auto má zmysel, alebo nie. Ak budú frfľať, dáte im nejakých 2-3.000 Kč, stále to je lacnejšie než sa otravovať s nejakým nepodarkom. Takto som si už ušetril kopec nervov a hlavne peňazí. Dnes ste kráľom Vy, ten, čo má hotovosť a chce kúpiť. V OII TDi ma bolela hlava ešte hodinu po jazde, Altea má hlučný motor, slabé svetlá a nepodarené stierače. A 4 je smiešne malá a úzka /nová/, predajca ma dorazil tým, že je to kvôli tomu, aby som mohol lepšie brzdiť..., v Golfe 5 nezmyselné výstuhy do pravého kolena, to isté W Passat, A6, P 407 a tak podobne. V F. Mondeo neskutočne oslňuje displej... ak by som si mal dnes niečo kúpiť, tak naozaj neviem čo. Už aj Japonci idú nejakým čudným smerom. Paradoxne, celkom OK priestorovo sú riešené kórejské autá..., na porazenie. A potom 3-4 roky ľutovať, na to nemám nervy a mám sa rád...aj svoje peniažky.

16.12.2008 | 20:41:36 | ľuboš Reagovat

Pro pelikána

Víš k čemu je dobrá klima?Nejen aby se nepotils jak prase,byl pak nervní v koloně předjížděl jak vůl. Když máš zamlžené sklo -zmáčkneš čudlík a za 5vteřin čisto!!!A ne to šudlat čepicí, mít průzor jak v tanku a někoho přejet. a vyhřívaná zrdcátka? Když mrzne, vyjedeš a máš namrzlé zrdcátka,uděláš cvak a za10vteřin vidíš co se děje za tebou.Já vím bez toho se dá žít,ale krucinál je rok 2008 a máme snad nějaký životní standart!!!Buď trochu hrdý a dopřej si pohodlí,žiješ jen jednou!!! Naser na prachy , kup si pořádnou káru kurva ,třeba Mazdu 6, Superba nebo Mondeo a žij!!!

16.12.2008 | 20:31:26 | Paroubek a spol Reagovat

Pelikan

Vodis autobusu = znalec?????????????? Ved su to vsetko hovada, ktory ani netusia na co su lave spatne zrkadla. Urcite ba som dal na nazor takeho.

16.12.2008 | 20:06:48 | lakinooo Reagovat

Žádný, je to to samé. Měls asi na mysli climatronic. Máš tam displey, na kterém nastavíš teplotu konkrétně např.25C, u manuální točíš kolem od topení, čili doleva ubíráš, doprava přidáváš.

16.12.2008 | 20:02:14 | Radek Reagovat

Ok a rozdíl mezi climaticem a manuální klimou?

16.12.2008 | 19:57:58 | Ing. Pelikán Reagovat

Climatronic - automatická (nastaviš konkrétní telpotu), climatik - manuální (teplota se ovládá ovladačem topení).

16.12.2008 | 19:54:34 | Radek Reagovat

Najeté km, hm to můžu leda odhadnout. Najedu ca 10-15000 za rok. Odhadem to může být celkově cca 250 000 km. S tím ABS, možná máte pravdu, ale je pravda, že ta SORka mě odrazuje, je to přece jenom z roku 2000. Její řidič Pavel si po té zkušenosti koupil thalii(krám) a schválně bez ABS(i bez centrálu, el. oken..,a je to znalec, řidič autobusu ). Chtěl jsem se vás ještě, znalců, zeptat, jaký je rozdíl mezi climatronicem a climaticem?

16.12.2008 | 19:45:17 | Ing. Pelikán Reagovat

Neodpovedali ste, koľko

máte najazdených km.... a opravujem. Občas jazdím ako dobytok, ale iba ak musím. Ale to som jazdil aj bez ABS a ESP...

16.12.2008 | 19:34:48 | ľuboš Reagovat

Nefunkční RJ ABS je hodně vzácný úkaz a nefukční čidlo ABS vymění v záruce a hlavně stojí pakatel ve srovnání s tím, co se může stát, když ho nemáš. Myslet si, že vůz v kritické situaci zvládneš lépe bez ABS než s ABS, či že se dokážeš vyhnout těmto situacím svou připosranou jízdou, svědčí jen o jednom - absolutní řidičská nevyzrálost a nezkušenost, jelikož ten, co už něco málo odjel ví, že tyto situace vznikají spontáně, tudíž nepředvídatelně. Na náledí normální člověk nevyjede, pokud to není urgentní.

16.12.2008 | 19:22:11 | Radek Reagovat

Pelikan ty si debil. Ty ked si bol maly ty si si cumlik nedaval do ust ale do zadku. Ziarovku dokaze vyhodil len taky Ing ako si ty. A krasne ze si pocul ze z miliona RJ ABSka odysla jedna na SORke.

16.12.2008 | 19:17:27 |  Reagovat

Názvy velkými? Dobře. Zmínil jsem SOR 185kW z roku 2000 v souvislosti s nefunkční řídící jednotkou ABS. ABS může pomoci, ale také vyjít hodně draho. To je fakt a to nikdo nevyvrátí. Schválně zjistím, kolik vyjde ta jednotka na toho SORa.Ale bude to ranec, když raději firemní mechanici vyhodí žárovku z kontrolky:)

16.12.2008 | 18:55:06 | Ing. Pelikán Reagovat

Už som sa pôvodne

nechcel zapájať do jalovej diskusie, ale: názvy sa píšu s veľkými písmenani, takže SOR, otázka na pána Ing.Pelikána : Koľko ste najazdili za 20 rokov vodičskej praxe? Lebo takéto reči som mal ja voľakedy, keď som začínal, asi tak po 70-100.000 prvých km, dnes by som sa najradšej nakopal do zadku...
Ak chcete minúť 400.000 KČ za auto, je v súčasnej dobe HLÚPOSŤ kupovať nové. Nové sa neoplatí kvôli prepade ceny.
A s tým ABS, no neviem, mám na nich asi 700-800.000 km a zatiaľ som ani raz nemal žiaden problém, tak neviem. Ak niekto kúpi rozbité auto a narýchlo pozliepané, tak sa nečudujem. Ale inak tam nemá čo odísť. Dúfam, že Vás neurazím, že väčšinu som nabehal na autách francúzskej výroby. Odpuste prosím....
A buďte si istý, NIKDY, ale NIKDY nedokážete nohou nahradiť ABS, ESP a pod. Okrem radaru a sledovania pruhov mám asi všetky systémy, ale kvôli nim ešte nejazdím ako dobytok... Na spôsob jazdy vôbec nemá vplyv, čo má človek pod kapotou, ale pod lebečnou kosťou...
P.S. Moja sestra najazdila za 25 rokov cca 30.000 km, bola spokojná s Škodou 100. Až keď som jej ponúkol P 406..., odvtedy 100 stojí v stodole a nikto s ňou nechce jazdiť. A má pritom všetko, čo vodič môže potrebovať..., kľučky na okná, nemá ABS, nemá nič elektr., čo by sa mohlo pokaziť. Vlastne je to super auto...nie. Predám Vám ho za super cenu, ako pre Vás...

16.12.2008 | 18:24:55 | ľuboš Reagovat

ing pelikan

probíralo se tu ABS, pak autobus tvého kámoše, zajímalo by mně čím se vlastně živíš, našel jsem tohle www.pelikan.cz ty vlastně žádné auto nepotřebuješ !!

16.12.2008 | 18:07:43 | PEPA 63 Reagovat

Co třebas Sor? O možnosti SORu ani nemluvě.

16.12.2008 | 17:52:44 | Radek Reagovat

S tímto autobuskem jezdí jistý Pavel, můj známý.

16.12.2008 | 17:51:40 | Ing. Pelikán Reagovat

"řídící jednotka ABS odešla na soru"...Jak jsem to měl jinak napsat? Sor, 6. pád (kom , čem) soru ne??Stejně jako bor-boru, vor-voru. Nebo snad jsem měl napsat na soře, sorovi...?U nás bych řekl na sorce, my to zdrobňujeme:)

16.12.2008 | 17:46:40 | Ing. Pelikán Reagovat

ing pelikan

to je tvuj autobus?

16.12.2008 | 17:43:49 | PEPA 63 Reagovat

SOR znám, ale vzhledem k tomu, že nezvládáš gramatiku, tak mě to nenapadlo, to je pravda.

16.12.2008 | 17:37:21 | Radek Reagovat

Radek

Koukám, že ani Radek neví všechno. Ne soro, ale sor. Tento má označení B9,5 metru a je to malý !český! autobus vyráběný v Libchavech od roku 1998. Tady je fotka: http://spvd.cz/cz/zdarnadsazavou/zdarnadsazavou/20080808_09_B95_ZRA%2016-61_Brodska.jpg

16.12.2008 | 17:32:09 | ING.Pelikán Reagovat

ABS

ako sa mozte hadat ci je abs dobre alebo nie? ste nacisto sfetovany? uz pri brzdeni zo sestesiat km za hodinu je rozdiel v brzdnej drahe niekolko metrov, zavisi od typu auta. A tie sproste reci ze treba brzdit alebo vyhybat sa? to aky kokot napisal? a ked pojde v protismere kamion a ty budes rozmyslat ci sa autu pred sebou vyhnes ty primitiv? potom si hod mincou co spravis, a ked stihnes daj si este facku kym sa zabijes..

16.12.2008 | 17:22:13 | simon Reagovat

Soro Maersk je velká kontejnerová loď. Nyní bohužel s vadnou řídící jednotkou ABS:))))

16.12.2008 | 17:00:20 |  Reagovat

Radek

Soro 185kW r.v. 2000 to bude nějaký dělo, to se ani k panu engineerovi nehodí...Ale na googlu mě to nic nenašlo tak nevím.Asi jeho prototyp.

16.12.2008 | 16:55:17 |  Reagovat

ABS

Ábeeso nemá cenu komentovat, je to dobrý pomocník pro řidiče. V případědě náhlé nutnosti, kdy se sešlápne tvrdě brzdový pedál nám auto nejde do smyku. Co se týče různých el. machrovinek : jako protiprokluz a stabilizační systém, také nemá cenu komentovat, je to pokrok kupředu v bezpečnosti. Nevýhodou je : že někteří řidiči si to neuvědomují a jezdí jak hovádka, čož v případě nehody je katastrofa!! Větší rychlost, věčí šance přijít o život. Nezneužívat tyto pomocníky !!!! Lidičky jezděte s rozumem, jsme tu jen na chvíli, tak proč si tu chvilku zkrátit nějakou nerozvážností.

16.12.2008 | 16:50:04 | an Reagovat

a po 100 000 odide nieco na ABS mozno vasej skode alebo renaultu..normalne auta s ABS problemy nemaju..

16.12.2008 | 16:26:30 |  Reagovat

ked jazdis okolo komina tak to ti naozaj staci 1.4 16v ale na to ti netreba novu ochcavku ked spravis 5000km rocne.. to spravis aj na felicii a mas to to iste takze je zase otazne naco je niekomu nove auto ke dho nevyuzije...

16.12.2008 | 16:19:48 |  Reagovat

Co je to soro? Díky.

16.12.2008 | 16:16:20 | Radek Reagovat

Pelikán asi v zimě nejezdí, tudíž ABS nepotřebuje. Žije ještě v bludu, že by mu zimním provozem za rok shnilo. Apropó, doufám, že si nechá vymontovat topení, taky zdroj problémů - třeba netěsnost, místo pneu loukotě s obručí - nepíchne.... .

16.12.2008 | 16:13:56 | Radek Reagovat

Já určitě dávám za pravdu. Jinak, ta řídící jednotka ABS odešla na soru r.v. 2000 185kW. Ten, kdo psal, že po 100 tisících něco na ABS odejde, o to přeci právě jde...V lepším případě to bude snímač za ty 3 000, v horším řídící jednotka, to už bude cena pro spousta lidí likvidační...

16.12.2008 | 16:11:05 | Ing. Pelikán Reagovat

ano trilobiti, vitejte v dalsim stoleti, ktere jste pravdepodobne jaksi nepostrehli. V dobe, kdy je ABS standartem, nikoliv sci-fi, stejne jako pocitace a internet, ktery jste pred 20 lety taky zarucene nepouzivali. Toho se ale nezreknete, nemeli by jste tak moznost oblazit nas svym prukopnickym myslenim, globalnimi sirokospektralnimi znalostmi a rozsahlymi znalostmi z oblasti automobilismu ziskane z vlastni praxe, ze Pelikane ? Ty bys totiz byl schopny vymyslet retizkovy kolotoc bez retezu, pac retez se muze urvat a co kurva potom....

16.12.2008 | 16:05:02 |  Reagovat

čtyřlitr

čtyřlitrů tu jezdí hodně, to máš pravdu. Vidím v čem lidé jezdí, kdo jezdí hodně koupí si silnější auto, má to výhody při předjíždění atd.. Ale na ježdění kolem komína nemám důvod si kupovat silnou kárru. Jednou začas pokud jedu dál mi ta 1.4 bohatě stačí. Nemusím být v čele každé kolony, nejsem zamindrákovaný řidič a je mi fuk, jestli trasu z Olomouce do Brna ujedu za hodinu nebo o deset minut dýl, nemám potřebu každé auto nutně předjíždět. Myslím, že mi dá hodně lidí zapravdu

16.12.2008 | 15:59:22 | an Reagovat

to Paroubek a spol

ABS je hlavně proto, aby byl vůz řiditelný i při brždění a pak samozřejmě pomáhá na mírně kluzkém (vlhkém, zasněženém) povrchu. Ale tohle všechno jde zvládnlout i bez něj a na suchu naopak lépe zastavíš auto bez ABS. Základní pravidlo zní buď brzdit, nebo zahýbyt, problém je v tom, že dnešní řidiči si zvykají dělat oboje najednou a pak ano, bez ABS jsou v
(_!_) , jenže, pokud je auto napěchováno všelijakou elektronikou, lidé ztácejí kontakt s realitou a neumějí řídit, nedej bože , kdyby sedli do auta, které nedisponuje všemi těmi nesmysly. Zkuste se zeptat někoho, kdo třeba závodil, co vám o tom ABS poví.

16.12.2008 | 15:50:47 | Vašek Reagovat

NOVE AUTO BEZ ABS MUZE CHTIT JEN DUSEVNI MRZAK

16.12.2008 | 15:49:51 |  Reagovat

pan inzinyr

Na cemze odesla ta RJ ABS?

16.12.2008 | 15:47:23 |  Reagovat

1.4 16v staci na normalne jazdenie? asi preto sa vyrabaju 4litre lebo 1.4 staci ze... banda tupcov ... pozostatky komunizmu a nedostatok IQ robia svoje .. vidno to na tychto komentaroch medzi kym to zijeme...

16.12.2008 | 15:47:17 |  Reagovat

1.4

každej nemá malý péro jak ty, aby si léčil mindrák dvoulitrem, případně něčím silnějším. Na normální ježdění bohatě stačí ta 1.4/ 16v

16.12.2008 | 15:39:17 | an Reagovat

vašku

částečně máš pravdu na ledě je to v pr... ale jinak je to supr věc.Mám v autě ABS,TCS,ESP a dostat ho do smyku je dost těžké.

16.12.2008 | 15:38:55 | Paroubek a spol Reagovat

Vasek: Mi sa nevozime po klzisku, ale na zladovatenej ceste pomoze a na snehu uz ani nehovorim.
Pelikan: ABS je prvok bezpecnosti. Ze raz za 100 tis km odide snimac ma kazdy na haku. Tak isto Airbag sa moze pokazit. Urcite si si ho vymontoval. A urcite si mal len jeden. Ved asi zenu nemas, tak naco by ti bol Airbag spolujazdca. A urcite namas ani detske sedacky, ved co ked sa nahodou polamu kaslat na bezpecnost deti, hlavne ze sa nema co pokazit. A ked budes predbiehat kamion a 1,4 16V tak pozor aby sa ti ten vykonny motor nevytrhol z kasne. Pretazenie 3G je uz poriadna palka. A ked to nestihnes, ved aspon si kusok polezis pod kvetinkami.

16.12.2008 | 15:20:38 |  Reagovat

pro anonyma

Na ledě pomáhá? Kamaráde na ledě nepomáhá nic, když se utrhne, tak jedeš.

16.12.2008 | 14:56:41 | Vašek Reagovat

abs na snehu a lade vyrazne pomaha takze neviem o com tocite pani

16.12.2008 | 14:54:31 |  Reagovat

Všem

Rozhodně tu nehodlám obhajovat p. Pelikána (některé jeho názory mi hlava nebere), ale............ někdo tady psal, že je dobrá Thalie - NENÍ - větší střep jsem nevlastnil, v servise jsem jako doma.
No a k tomu ABS, tady bych nebyl tak jasně přesvědčen, že je to výhoda, já vím,kdo nikdy nejezdil bez něj, tak to snad ani neumí, ale může být i nebezpečné. Na suchu prodlužuje brzdnou dráhu - nikoliv zanedbatelně , a pokud jsem zvyklý jak auto normálně brzdí a s ABS je dráha delší, může to být problém právě při panickém brždění, protože to se dějě většinou za sucha, když jezdí vozy rychleji (vzhledem k podmínkám), na ledě je úplně jedno, jestli ABS máte nebo ne, takže snad to mokro, ale na tom prostě umím jezdit ev. brzdím přerušovaně. Je to jistě dobrá pomůcka pro ženy, ale pro dobrého řidiče spíš na obtíž, pokud vím jaké platí fyzikální zákony a přizpůsobím jim jízdu, není ABS nanic, spíše naopak. Ve většině případů je totiž lepší nechat brzdy na pokoji a točit kolem! A pokud se auto utrhne, nepomůže už stejně nic než čekat až se chytí, ať máte ABS nebo ODS .

16.12.2008 | 14:46:10 | Vašek Reagovat

Ja se opravdu divim, ze tady na toho pelikana vubec reagujete, copak vam nedochazi, ze celou dobu pise pod vlivem dusevni poruchy???

16.12.2008 | 14:45:21 |  Reagovat

Chápu, že poruchové zařízení znechutí tak, že by ho tam člověk radši neměl. Ale ani ze zde uvedených recenzí ABS nevyplývá jako nějaký problém. Porouchat se může všechno, ABS má řídící jednotku, čidla atd., kromě Pelikána si tu moc uživatelů na poruchovost ABS nestěžuje.

16.12.2008 | 14:30:11 | Itall Reagovat

ing. Pelikan

No koukám samí lepší kamarádi, zřejmě badna sebevrahů.

16.12.2008 | 14:15:51 | Gramac Reagovat

neviem kde sa ty pohybujes , kded byvas a ake auta tam jazdite ale musia to byt dobre sroty... ved o vsetkom vlastne hovoria znacky ako skoda htp, renault..

16.12.2008 | 14:15:51 |  Reagovat

To, že se ABS kazí, mě nikdo nevymluvíte. Moje nejčerstvější zkušenost je od známého, přestalo jít ABS na soru, vadná řídící jednotka ABS, cenu nevím ale byla to palba. Řešení-vyhození žárovky z kontrolky...

16.12.2008 | 14:09:52 | Ing. Pelikán Reagovat

pelikan ja nechapem co to ty vlastne pises.. ved ty si cisty magor :D:D taketo nazory co nam tu pises ty to zo seba nevyda ani moja prababka.. uprimne ta lutujem naozaj..ale taki ako si ty uz rozum nikdy nedostanu... a to s tym ABS nepotrebuje komentar... nechaj sa zarast a vrat sa do jaskyne a lovit mamuty

16.12.2008 | 14:05:53 |  Reagovat

Právě si myslím, že renault dával ABS poměrně brzy a do většiny aut(neberu thálie nebo logany).Následovaly neustálé poruchy tohoto systému.Známému se na laguně1 kvůli nefunkčnímu ABS rozsvítila palubka jako vánoční stromeček , svítilo snad 5 červených a oranžových kontrolek. Na vině byl vadný snímač na jednom kole a sranda za 3 000 korun...

16.12.2008 | 14:05:44 | Ing. Pelikán Reagovat

Pelikán: Jezdil jsem bez ABS přes 20 let a dnes jsem rád, že ho mám.

16.12.2008 | 13:42:03 | Itall Reagovat

Renault

Měl jsem možnost jezdit hodně dlouhou dobu ve vozech s ABS i bez a mohu zodpovědně říct, že auto bez ABS bych už do baráku nechtěl. Vždyť se podívejte, že všechny nové auta jsou vyráběny s ABS. Ještě před rokem bylo u Renaultu možno objednat i bez ABS se slevou. To je ale minulost a ABS se musí standardně montovat do všech verzí aut povinně.

16.12.2008 | 13:24:52 | Grami Reagovat

an

Trochu si ma pobavil: " i30 má dobrý motor a Ceedu sa vyhni oblúkom....."
Prezradím ti tajomstvo. I30 a Ceed sú po technickej stránke absolútne totožné autá. jediný rozdiel je dizajnové stvárnenie. technika je absolútne totožná.

16.12.2008 | 13:05:36 | Petrík Reagovat

Jde to

To víš že to jde jezdit bez ABS ,jenže pak takové jako ty máme při krizovém brždění na mokru a v koloně v kufru.Kvůli takovým jako ty nesundávám kouli.A zimní gumy máš? Na co vždyť před 20ti lety nebyly a taky se jezdilo!Tvé názory jsou podivné a hodné mého voliče.Kdyby všichni byli jako ty tak jsme zůstaly u žebřiňáků a praly na valše. Práci čest,a pokroku zmar.
P.S. a renaulta neber jako měřítko je to jedno z nejnespolehlivějších aut

16.12.2008 | 12:52:26 | Paroubek a spol Reagovat

to ABS

Např:::Před cca 15 lety tady málokdo ABS měl..Joo v té době těsně po revoluci,když to soused měl na sieřře, tak se mu to hromadně závidělo(taky klimatizace nebo elektrické blbinky a taky výkon xx moc koní(120,?..to je jedno)). Postupně ale když je člověk starší, získá skutečné hodnoty..Já jezdím bez ABS celou svoji řidičskou kariéru, což už je přes 20 let, a bez problémů..Najednou snad podle vašich názorů nejde bez ABS pomalu ani jezdit...??Když to šlo dřív, tak proč nyní ne??

16.12.2008 | 12:11:25 | Ing. Pelikán Reagovat

Pan Pelikan

No ono až to pan Pelikan bez ABS flákne do ňákýho chodce, nebo srny tak se bude divit, za mřížema bude mít času na přemejšlení dost. Vůbec bych se nedivil, kdyby jezdil jako dobytek v domnění, že se mu bez ABS nemůže nic stát.

16.12.2008 | 11:53:30 | Grami Reagovat

Nesmysl, ABS je dobré hlavně při krizovém brzdění, kdy není čas na nic a prostě se dupne na brzdu a potřebujete vůz stále řiditelný. A to se může stát i největšímu opatrníkovi, že mu vběhne srna těsně před auto a v zatáčce. Zkuste to řešit bez ABS tak, abyste maximálně zpomalil, netrefil srnu a zůstal na silnici. A vůbec nemusíte letět jak dobytek. Opět zbytečná diskuse.

16.12.2008 | 11:44:40 | Itall Reagovat

takže

Auta jako Lexus, BMW 7, Mercedes E, S si kupují lidi, kteří mají dost peněz i na případné mega drahé opravy a nějaké drobné ani neřeší. ABS jsem nikdy neměl, osobně mě to přijde věc zbytečná, mám jet tak abych žádné ABS nepotřeboval.ABS navíc na suchu brzdnou dráhu prodlužuje.Další věc je, že lidi kteří mají ABS(nebo jiné systémy) potom lítají jak dobytci s domněním, že s těmito systémy se do smyku prostě nemužou dostat..Navíc je pravda, že lepší mít auto bez ABS, než s ABS, které je ale nefunkční. A že je ABS poruchové až běda, o tom bych mohl vyprávět ze zkušeností mých kamarádů.(samozřejmě hlavně renaulty) Stáhnout okna kličkou opravdu není taková práce jak si myslíte:))Zrcátka v manuálu jsem osobně nastavoval snad 3x za celou dobu.O složitosti a problémech systému aut. klimy ani nehovoříc..(opět zkušenost s renaultem) Nebudu mluvit o totálních nesmyslech typu el. sedačky atd. Aby nevypadalo, že jsem proti renaultům zaujatý, jednu věc na nich mohu ocenit. Myslím si že kvalitní audio a ovládání pod volantem. To je ale myslím pomerně slabá náplast vůči ostatnímu.

16.12.2008 | 11:25:21 | Ing. Pelikán Reagovat

Pelikan: Též nemusím mít zbytečnou elektrickou výbavu, ale ABS je užitečný a účinný prvek aktivní bezpečnosti, určitě není chytré se mu vyhýbat. Na jeho spolehlivost se zatím neobjevují nějaké velké stížnosti. Je dobré mít i kombinaci s EDS pro lepší trakci, ovšem tohle Škoda dodává jen v další kombinaci s ASR, a to je naopak celkem zbytečné. ABS s EDS bych býval chtěl i u Juniora , to ale nešlo ani za příplatek. U Fabie je dobré, že ASR s EDS je k dodání, některé firmy u malých aut takhle daleko ještě nejsou.

16.12.2008 | 10:54:31 | Itall Reagovat

¨gramac

Za ty prachy to de, ať slouží dál k velké spokojenosti

16.12.2008 | 07:48:56 | an Reagovat

natalka

No to si myslim, že je trochu přehnané, ale obecně o nich platí, že zásadní problémy nemají, ovšem drobné nedostatky se u tohoto auta asi čekat dají. Sám už sem byl s autem na dvou reklamacích, ale šlo jen o estetické vady než o nějaké funkční poruchy, jednalo se o natržený potah sedadla řidiče, odchlíplé těsnění u okna řidiče a pískající zadní brzdu, vše vyřešeno v rámci záruky na počkání. Mám najeto 40000 a řekl bych, že zatím spolehlivost slušná. Kromě oleje sem nic neměnil.

16.12.2008 | 07:46:29 | Gramac Reagovat

natálka

Gramac: na natálky slyším poslední dobou chválu, prý nejlepší auta z dílny renault

16.12.2008 | 07:37:50 | an Reagovat

Recenze

Klasický případ Škody auto, znám spoustu lidí se škodovkami, ktří mají různé problémy. Každý na to nadává včetně mě. Nejhorší na tom je, že závady se objevují téměř na všem a nahodile, neexistuje prvidlo, kromě žárovek, které by určilo nejčastější průsery u těchto aut. Když máte kliku, serou se Vám jen tydle maličkosti, když máte smůlu sere se motor a to je pak drahý špás. Pryč od těchto aut, to je fakt lepší třeba Dačie nebo nějaký Fiat. Jen člověk, který najede ročně hovno si může dovolit koupit škodovku a stejně je to risk. Pánové neriskujte a kupte si třeba nové Clio s osvědčeným šestnáctiventilovým čtyřválcem, motor nesklame, závady žádné a servis jedna báseň.

16.12.2008 | 07:25:53 | Gramac Reagovat

Pelikan

Pelikan : pokud jezdíš málo, tak se koukni na dáčku v kombíku, pokud se ti nezdá, koukni se po meganu, nyní se dá pořídit za slušný peníz a poruchovosti bych se nebál, je to už vychytaný model s bohatou výbavou:: motor 1.4/16V,( rozhodně lepší jak 1.6 /16v, v oktávce), od šestice bagů po man. klimu, mlhovky, atd.... za 250 000,-kč, řekl bych, že je spolehlivější jak focus, (můj názor), pak tu někdo zmínil aurise ( pěkné autíčko a určitě spolehlivé). Co se týče nákladů na servis, dnes si moc nevybereš.Vždyť ona zmiňovaná škoda taky není nejlevnější na servis a v replice nic nekoupíš. Hundoš i30 ( dobrý motor), kia ced ( té bych se vyhnul obloukem), něco od mazdy ( kvalitní značka). Pokud nevíš, tak si pročti fóra různých značek, ale chce to strávit nějaký čas u počítače. Já mám nového megana sedana a jsem spokojen, ( je nový, čas ukáže). Nebo se koukni na oplíka astru, za dobrý peníz slušné autíčko. Motor bych ti doporučil u všech značek co jsem zde napsal krom japonců o obsahu 1.4, nevím proč ale ty jedna čtverku jsou bezproblémové, u motorů 1.6, bývá problémů dost, aspoň co se týče 16 ventilů. O silnější kubatůru nemáš zájem, ale věř že motor 1.4 / 16v ti bude bohatě stačit, sic na závodění to není, ale na normální jízdu dostačující. Pokud jezdíš jednou, či dvakrát za rok na dovču, tak ti snad nebude vadit, že naložené auto z bagáží včetně rodiny bude trošku línější.

16.12.2008 | 07:12:41 | an Reagovat

Pelikán si dělá prdel

Tak už Pelikána nechte, vždyť si z vás všech utahuje..předpokládám tedy. Jinak....Pelikáne pokud si neděláš srandu, tak si opravdu kup starý auto kde není nic a za ohromnej ranec ho nech fakt zrestaurovat....doporučuji nějaký držák, karburátor, 4-kvalt, prostě ať tam toho je co nejmíň....taková Volha Kombi bude to pravé.

15.12.2008 | 23:51:59 | Pavel Reagovat

Výrok "přetechnizovaná

výbavou..." od pána Ing. Pelikána ma pobavil. Taký Lexus potom musí byť to najhoršie na svete? A o BMW 7, Mercedese E, S ani nehovoriac...
Pane Bože, tu človek vidí, ako dokážu ľuďom vymyť mozog. Nie je to náhodou o EGU, aj by ste prijali lepšie auto, ale peňazí máte menej a tak sa obávate, že by ste potom nemali na opravy? Pred čím som už raz dôrazne mladých varoval. To nie je hanba, byť švorc. Hanba je byť v dnešnej dobe s titulom a obmedzencom.
Ak by som mal na najnovšie S, BMW 7, aj s nočným videním, momente si ho kúpim. Nebudem sa trápiť, že nejaká elektronika sa MôŽE pokašlať, lebo kým nekúpim, nevyskúšam. Ak by všetci boli ako Vy, tak dodnes chodíme na vozoch, lebo tam sa naozaj nemá čo pokaziť. Neverím, že ste reálna postava, lebo toto je prípad pre psychiatra. Nevadí Vám, že klíma sa môže pokaziť? Ale ABS, ESP už nechcete?! Čo je dôležitejšie v bežnej premávke? A nehovoriac o tom, až zapnete mech. klímu, tak Vám motorček doslova zadusí. Ak by ste vedeli rozdiel o systémoch, tak budete si pýtať automatickú klímu...Neviem koľko toho ste najazdili alebo jazdíte, ale Vaše názory sú vyslovene nebezpečné. Ak trpíte nejakou úchylkou, tak sa dajte vyšetriť, inak by ste nemohli písať hlúposti aj o autách, ktoré nepoznáte.
A k francúzskym autám: vedeli ste napríklad, že P 406 Coupe malo svojho času lepšie brzdy než Porsche? Dnešná Lagúna tromfne v slalome aj Porsche? Megane DCi v slalome natrie aj BMV 3 a podobne? Dokonca sa ho nechytá ani Caymane? Že PSA zaviedli ako prví FAP a W ich musel nasledovať? Megane a Renault mali ako prví aj airbagy v sedačke, pod kolenami? Kvôli podkĺznutiu? Že 406 mala svojho času po Primere, najlepší podvozok? W Passat ho napodobnil až o 8 rokov neskôr? Vaše výkriky do tmy a žlčovité výpady sú klasickou duševnou chorobou. Nejdem sa tu rozpisovať. Predpokladám, že sám viete najlepšie diagnózu. Jazdil som na veľa autách, aj nemeckých prémiových, ale nikdy by som si nedovolil znevažovať prácu iných nič nehovoriacimi výkrikmi. Dajte si ten komplex liečiť, spolu s anonymami, čo sa boja podpísať pod vlastný názor....

15.12.2008 | 21:41:17 | ľuboš Reagovat

Chalani nechajte p. Pelikana tak. Ved on jediny je normalny a my vsetci sme lietadla.

15.12.2008 | 21:24:57 | Lukas Reagovat

Pelikán

Kdybys sedl do auta, co má 150kw, ale někdo ti nakukal, že to má 60kw, tak budeš hledat auto s 30kw. Je to o tom, že si nedokážeš představit, že i s výkonným vozem se dá jezdit v pohodě, jen pro ten pocit aktivní bezpečnosti. Ovšem tyto pocity jdou mimo tebe.

15.12.2008 | 19:59:45 | Radek Reagovat

neviem sice kde ty jazdis ale velmi rad si ta pozriem pri predbiehani kamiona po klukatych cestickach...budes zasraty az za usami tak tu netrep ze 59kw postacuje... hore kopcom predbiehas kamion na 1 tke dvojke a aj to mas este pocit ze stihnes vystupit potlacit to auto a nastupit predtym ako ho predbehnes

15.12.2008 | 19:59:27 |  Reagovat

59KW postačuje?

Možná ve Fabii. OII je o dost těžší. To i to HTP ve Fábii bude proti té Octě drak.

15.12.2008 | 19:54:00 | Mira Reagovat

59 kW klidnému řidiči bohatě postačuje. 70kW je už na mě moc. Zbytečně...

15.12.2008 | 19:49:50 | Ing. Pelikán Reagovat

lenze to je chore za prve chciet iba nove auto.keby si kupil 2-3rocne tak ma ovela lepsi motor a cena je tiez inde... no co nie kazdemu je zhora dane..

15.12.2008 | 19:46:32 |  Reagovat

Tak toto je asi o penězích, pokude je 1,4 16v finanční strop, tak asi těžko budem radit 1,4TSI nebo 2,0TDI...

15.12.2008 | 19:35:20 |  Reagovat

prepac ale ten kto si kupi v oktavii 2 motor 1.4 16v to naozaj nema v hlave v poriadku....

15.12.2008 | 19:30:56 |  Reagovat

Ojeté auto nechci. Chci auto, v kterém nikdo nikdy neseděl.To je o pocitech. Spíš než 1,6 bych volil 1,4 16V, modernější a úspornější motor.

15.12.2008 | 18:55:38 | Ing. Pelikán Reagovat

Hele Pelikáne, uvaž ještě jednu možnost. Kup si za 80.000kč Medvěda 300D v kombíku, jedno z největších držáků všech dob, a 300.000kč vraž do kompletní generálky. Auto bude, jako nové, bez elektroniky a rozhodně přežije i fungl novou Octavii.

15.12.2008 | 18:42:00 | Radek Reagovat

to Ing. Pelikán

Podľa tvojho zadania vychádza jedine Octavia Tour a snáď s 1.6 kou. Výbava v tak veľkom aute je tiež podľa tvojich predstáv : jeden airbag (stačí, veď určite jazdíš v aute sám) a to "hnusné" povinné ABS. Staré a známe auto. Nikoho tam už nič neprekvapí. To, že ho pravdepodobne ukradnú na diely nerieš, budeš ho mať predsa určite poistené.

15.12.2008 | 18:36:56 | Petrík Reagovat

Vážně asi lepší nechat si fabii nebo koupit novou v kombiku. Bohužel ale, mě se fabie II moc nelíbí. Jinak ta auta jsou tak přetechnizovaná výbavou, jen proto aby lidi jezdili častěji do servisu. Jinak si vnucování různé elektriky nedokážu vysvětlit.

15.12.2008 | 18:33:11 | Ing. Pelikán Reagovat

Chudák

Je mi toho individua co si říká pelikán upřímě líto. Někdo kdo si chce v roce2009 (letos už to asi nestihne) koupit nové auto bez ABS to evidentně nemá v hlavě v pořádku a je nebezpečný sobě i ostatním.Ne proto že jeho auto nemá ABS(jedno moje taky ne) ale proto že jeho IQ je nižší než výkon jeho škodověnky.

15.12.2008 | 18:31:57 | Paroubek a spol Reagovat

ing pelikan

Ta tvoje fábie neměla žádnou výbavu? Já budu objednávat KIA ceed 1.4 BASE 80kw, 270000 má to jen 2 krát airbag, el. okna v předu a centrál na klíč, kombi 295 tis. škoda že nemám těch tvých 400tisíc

15.12.2008 | 18:16:04 | PEPA 63 Reagovat

Pre Ing. Pelikána.

S takou "náročnou" výbavou Vás uspokojí maximálne Škoda, lebo ostatná konkurencia má už väčšinu tohoto "luxusu" v základe.

15.12.2008 | 18:15:19 | Dušan Mihálik Reagovat

Tak to jsi kup kolo, protože ABS je dle nařízení EU povinné.

15.12.2008 | 18:12:01 | Radek Reagovat

Chci prostornější auto, ideálně kombi, s úsporným motorem od 50 do 70 kW, s man. klimou, bez ABS, ESP, el. oken a čehokoliv jiného. povinné ručení nejlépe do 1350 ccm maximálně do 1850 ccm a hlavně NOVÉ (nebo předváděčku).

15.12.2008 | 18:08:36 | Ing. Pelikán Reagovat

Tak mě napadá, že se u Š105S nedají vzadu stáhnout okna. Ideální - nemůže se ulomit klička. Otevírání bych zrušil i vpředu, vykopnul čelní sklo, alespoň se nerozbije od kamínku - dle tvého motta "co v autě není, neposere se".

15.12.2008 | 18:02:12 | Radek Reagovat

Kup si Š105S a nech si ji za zbývajících 399.990kč zrestaurovat. Myslím, že se v tomto voze zrealizuješ.

15.12.2008 | 17:58:00 | Radek Reagovat

Pelikan nechaj si svoju Fabiu, ved este 30 rokov vydrzi bez poruchy.

15.12.2008 | 17:56:23 |  Reagovat

Věc názoru.Nejvíc mě znepokojuje, že i octavia tour 1,4 16V má v základu nyní elektriku v oknech, zrcátkách, počítač nebo klimu. To už nevyrábíme jednoduchá auta?Zajímalo by mě, jestli se dá na objednávku bez nějakého připlácení sestavit výbava podle mých představ?

15.12.2008 | 17:50:45 | Ing. Pelikán Reagovat

Škoda má min. 5x větší náklady na údržbu, než Toyota a spol. .

15.12.2008 | 17:46:25 | Radek Reagovat

Toyota se mě líbila avensis. Ale já chci zůstat doma raději. Kvůli nákladům na údržbu.Klima budiž(maximálně ta manuální), ale elektrickým věcem bych se raději vyhnul . K tomu TDičku:nenajedu tolik, aby se mě vyplatila nafta, a navíc se podivejte na ceny OII v TDIčku..To je přes 500 000...Líbil by se mě nějaký VW, Audi, ale jednak mám strach z ceny, ND, servisu a myslím že těžko najdu např. Audi bez různých elektrických pi.čovinek.

15.12.2008 | 17:41:51 | Ing.Pelikán Reagovat

mam otázku? Kolik jste měl vozů značky Toyota, že tak hodnotíte? Jinak TPCA vyrábí malá auto C1 atd.... S Aurisem to nemá nic společného.

15.12.2008 | 17:29:43 |  Reagovat

TPCA je konsorcium blbe! Konsorcium - účelové sdružení subjektů se společným zájmem..., v tomto případě trio Aygo,P107 a C1, ale žádné jiné typy.

15.12.2008 | 17:28:57 | Radek Reagovat

91kW je moc :o :O ;)))) sila :D:D pocuj a co keby si si kupil aspon TDi pojde to o dost lepsie ako ta mrtva 1.4 / 1.6tka... nechapem ako niekto moze dobrovolne ist znovu a znovu do takeho motoru...

15.12.2008 | 17:28:19 |  Reagovat

Mazda 3 1.4 62kw - klima, el. okna..... . 269900kč

15.12.2008 | 17:24:22 | Radek Reagovat

TPCA

TPCA=Toyota Peugeot Citroën Automobile.To hovoří za vše.

15.12.2008 | 17:22:32 | Ing. Pelikán Reagovat

hej, hej, lebo urcite na toyotu budes potrebovat neskutocne mnozstvo nehradnych dielov.

15.12.2008 | 17:16:01 |  Reagovat

91 kW je moc, nejsem závodník. Toyota asi byla dobrá, ale smrdí to koncernem s fr. vozy TPCA.Navíc ceny náhr. dílů, drahý a nedostupný servis...

15.12.2008 | 17:03:28 | Ing. Pelikán Reagovat

Toyota

Např. Auris 1,6 Dual WT-i (91KW) v celkém slušné výbavě za 349900kč.

15.12.2008 | 16:57:10 | Mira Reagovat

No za 400000 bych si hlavně nekoupil Oktávku.

15.12.2008 | 16:53:41 | Mira Reagovat

tak raďte:)

Když jste tak chytří, jaký jiný motor by jste mě do octávky poradili?? Rád vás vyslechnu, jen dodám že cena by neměla jít moc přes 400 000...rád podiskutuji jsem otevřený člověk.

15.12.2008 | 16:51:52 | Ing. Pelikán Reagovat

Uz som cakal, kedy pride Pelikan na ochranu embecky a nesklamal ma. Pelikane jedes!!!!

15.12.2008 | 16:34:30 | lakinooo Reagovat

Chalani Pelikan predava Fabiu!!!! Ja by som mu za nu dal aj milion korun, ved je to vrchol ceskeho strojarenstva, absolutne bez chyb. Ma ju specialne upravenu ma len 800 kg. Vyhazal z nej vsetku elektriku a stale to jede.....

15.12.2008 | 16:32:32 |  Reagovat

Pelikan kup si radsej Octaviu HTP, kvoli tebe by ju urcite vyrobili. Stacilo by na chvilku nastavit zadok....

15.12.2008 | 16:30:39 |  Reagovat

Pozor na silnici. Až proletí kolem vás Pelikán v Octavii 1.4 16v, ať vaše auto nevzplane od žhavé plazmy vycházející z výfukového potrubí jeho vozu.

15.12.2008 | 16:27:00 | Radek Reagovat

Fabiu budu na jaře prodávat. Dopřeji si podle vás konečně rodinné auto, a to octavii. Jen ještě nejsem rozhodnut zda OII 1,4 16V nebou O tour 1,6 75kW.

15.12.2008 | 16:22:47 | Ing. Pelikán Reagovat

pelikan je king.. podla mna vsetci autickari by chceli byt ako on .. minimalne ja urcite ved kupit si fabku htp a tesit sa ake je to super rodinne auto to uz chce odvahu...nehovorim o tom ze je to hazard s vlastnym zivotom kupit si tak vykonny motor.. bat sa pri kazdom predbiehani a tak ... ale fandim vsetkym htpckarom asi to stoji za tu spotrebu.. ja prebehnem celu kolonu zozadu aj s kamionom kym este htpckar rozmysla ci to stiha

15.12.2008 | 16:16:57 |  Reagovat

pelikan netaraj

ved ty mas na okna svihadla, sak uz mrzne nie? a svetlo, obcas nejde ked zabudnes doliat petrolej, velka spotreba zaroviek to je hovadina, akurat sa moze vypalit knot.. a klepe motor? to ty nepoznas, ty akurat dupes nohami jak fred flinston cez dieru.. len si daj pozor aby si nemal orechove paty, lebo budes klepat o cestu s nimi

15.12.2008 | 15:55:39 |  Reagovat

- po zamknutí pravých dveří, stáhnou se obě přední okna
- vnitřní osvětlení jde jen občas
- výměna čerpadla ostřikovačů
- velká spotřeba žárovek
Toto jsou závady hodné něajkého renaulta. U fabie o tom pochybuji. O klepání motoru po tak málo km jakbysmet.

15.12.2008 | 15:51:50 | Ing. Pelikán Reagovat

Kotouče asi po 4 letech, to odpovídá, ať mají najeto 31 000 nebo 73 000 nebo 10 000 nebo 100 000. Když se jezdí v zimě v létě, tak jsou prostě na vyhození. Termín jejich vyhození záleží i na toleranci řidiče k funkci brzd. Kdo to chce mít OK, bez třesení volantu nebo pedálu při brzdění, musí to vyměnit. Kdo je traktorista a jen tak ho něco nerozhází, může je nechat déle, ale zas trpí přední náprava. Pelikán: Nevím, jestli je to myšleno ironicky nebo vážně, ale nedovolil bych si autora recenze obvinit ze lži. Po mých zkušenostech s Fábií, které zde byly popsány zcela pravdivě (Junior, r.v. 2002), bych spíš soudil, že to může být pravda.

15.12.2008 | 15:32:35 | Itall Reagovat

Áááá, už je to tady. Pelikán nám přiletěl sdělit, že HTP je nej na světě, ovšem zapoměl dodat, že normální rodinné AUTO nikdy nevyzkoušel.

15.12.2008 | 15:11:37 | Radek Reagovat

false

Vymyšlená recenze za účelem poškodit a poplivat renomé vozů zn. škoda. Tyto kritické komentáře na škodu potřebují smazat.

15.12.2008 | 15:05:21 | Ing. Pelikán Reagovat

Chápu, že pepe chtěl mít nové auto. Nemyslím, že Fordy jsou kdovíco, ale spolehlivost prý velmi slušná. Takže tahle změna se holt nepovedla. Vašek: Ty závady vůbec nemusí být smyšlené, také mám Fabii, jenom Junior pro chudé, že se tam jako skoro nemá co porouchat .

15.12.2008 | 14:28:27 | Itall Reagovat

dončačan

Mi na Fabii vydržely kotouče a destičky nejakých 73tis km.A ještě by ty destičky tak 10tis km vydržely.A kotouče jsem měnil jen proto,že jsem nechtěl dávat nové destičky na starý kotouč v plánu bylo kotouč nechat sfrézovat a při další výměně použít.A žárovky H7 co půl roku to jsem také neřešil.Na stěračích jsem se také pěkně vyštípal nakonec jsem po hokusech pokusech koupil origo a od té chvíle bez problému.S čerpadlem od odstřikovačů také problém,ale stačilo koupit těsnění za 4kč a opět bez problémů.No a podle naježděných km bych to spíše upravil na auto stojí častěji v garáži než jezdí.

15.12.2008 | 14:24:11 |  Reagovat

Upřímně,

nevěřím ti ani to, že se jmenuješ pepe, natož tuhle recenzi a to nejsem žádnej milovník škodivek.

15.12.2008 | 13:16:55 | Vašek Reagovat

kokos

čo ťa viedlo prejsť z mondea na šrot?
radšej nejaké iné staršie auto, ford, toyto, mazda, ...
ako takýto šrot
síce si bude odporovať, ale poznám 2 fábky 1.4 V16, ktoré majú najazdených 170 a 250 tis km a bez problémov, ale to je výnimka, často len problémy

15.12.2008 | 13:09:34 | OVCA Reagovat

Přejít z Mondea na tenhle paskvil, to je docela maso...

15.12.2008 | 12:34:34 |  Reagovat

Ty kotouče a desky jsou asi normál, alespoň u škodovek. Pokud se nesjedou , pak vyreznou a vyhodí se po několika letech tak jako tak (jako asi v tomto případě). Kotoučům lze prodloužit život odstraněním rzi, ale ne na dlouho, a pak, kdo by to dělal, že. Hlučné stěrače nemusí být gumičkou, ale ramínkem, které nevede gumu po skle celou plochou. Dá se za použití mírného násilí a větší šikovnosti zformovat. Zbytek nevím, to je na háčko.

15.12.2008 | 11:49:51 | Itall Reagovat