Recenze Škoda Favorit LX
“Jeký si to uděláš takový to máš, vyžaduje stejně času, kolik ušetří.”

Autor recenze: 85lpt (24 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1289 Stav km při koupi:65 000 km Stav km nyní:99 212 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 11. 4. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Opakovane problémy s elektrikou, palivové čerpadlo, chlazení


Hodnocení a zkušenosti s autem

Ročník 1993, Bosch vstřikování, papírových 43kw
Auto jsem podědil v průměrném stavu a už mělo za sebou několik závad ( jedenkrát odtahovka ) a jde o značně rozporuplné svezení.
Interiér spartánský, ne příliš ponodlný ani praktický, ve velké míře se projevuje opotřebení, neťesnosti, všechno skřípe a vydává různé jiné zvuky. Žádné odkládací plochy nečekejte.
Zavazadlový prostor je slušný a po vyjmutí zadních sedadel se dá i něco odvézt.
Co se týče výbavy, úžasné vytápění zadního okénka a zadní stěrač s ostřikovačem. Mimo to jen posilovač brzd.
Brzdy jsou vlastně asi nejlepší věc na autě, ostré.
Motor je slabý, při vyšších otáčkách člověk neslyší vlastního slova a v létě má tendence vařit. V takovém případě je nutné zapnout topení, čím větší vedro, tím víc musíte topit abyste neuvařili. V zimě naopak topí až po xy minutách jízdy. Startování bezproblémové, auto vždy chytlo na poprvé bez ohledu na venkovní podmínky.
Podvozek netlumí nerovnosti, české silnice si odtrpíte.
Karoserie rezne a hnije, ale méně než některé felicie, lak nekvalitní.
Jízdní vlastnosti průměrné, řízení poměrně komunikativní, ale nepřesné. Na dálnici se dá jet překvapivě slušně, auto je řiditelné i při mnohem vyšších rychlostech než je v techničáku maximální uvedená s tím že od cca 120km/h přes aerodynamický hluk neslyšíte ani řvoucí motor. Z kopce letí, do mírného kopce i malinko akceleruje ( v jednom člověku) Fávo je celkem spolehlivé, ale díky problémum s elektřinou jsem si užil své i s jedním odtahem.
Provozní náklady vysoké, auto vyžaduje neustálou péči, neustále odchazí kde co, díly jsou sice levné ( u 93 některé společné s felicií), ale potřebujete toho kvanta, protože je trřeba neustále něco měnit, nemluvě o investovaném času. Údržba je snadná. Spotřeba vzhledem k dynamickým vlastnostem vozu naprosto směšná, dá se sice jezdit i za 6l na sto, ale to už jste značná brzda provozu, pokud chcete držet krok s (prazskym) provozem musíte už trochu točit motor a to si auto vezme přes 10l.

Z jízdy v tomto autě nemá člověk dobrý pocit, kravál, podivné zvuky, neustálé drncání a chabý motor, pozitivum je snadná opravitelnost/rozebratelnost, nevýhodou naopak neprodejnost. Auto je vhodné např. na vození cementu, na pole, do lesa, s tím, že je třeba se v něm občas pohrabat. V provozu ještě poslouží, ale už to není ono.

Na vyježdění bych doporučoval něco méně frustrujícího, pouze pro fandy.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit

Vložit komentář

v roce 1994 byl favorit rozhodně nejhorší sériově vyráběné auto světa. a vůbec, škodovky stojěj všechny za...

26.05.2010 | 13:32:43 |  Reagovat

marne

Já nejsem histerickej,ale prostě nechápu,co lidi čekaj od 17 let starýho auta,a do negativ dávaj třeba i to,že fáčko blbě topí,a dlouho trvá,než začne topit-což je fakt hovadina.Neumí vyměnit termostat,nebo zanesenej radiátor,a bude tady plácat takový kraviny...!
Jeho poznatky a pocity sou ovlivněný tim,že si umí hovno opravit,a potom tady plácá píčoviny!

26.05.2010 | 11:57:56 |  Reagovat

anonym

Nechápu tvoji hysterii, autor napsal pouze svoje poznatky a pocity. Kdyby Favorita chválil, zas by se ozval nějakej chytrák s tím, že autor má odpad automobilového průmyslu a pořádný auto vlastně nepoznal.

26.05.2010 | 11:07:49 | marne Reagovat

Milý autore,ty seš asi dobrej blbeček!Co si od 17 let starýho auta čekal?!Že bude jak nový?!Nebo jakou výbavu sis v 17 let starym autě představoval?!Takovýhle pitomce fakt nechápu!Ono je to 17 LET starý auto,ještě k tomu favorit,a majitel by od něj chtěl bůh ví co!Uvědomte si,že na svojí dobu v tom roce "94" to bylo hodně dobrý auto,a přecejenom od škody 105,120,125,atd to byl docela skok dopředu.Tak nevim,co v roce 2010 tady meleš!
Když seš u tý výbavy,tak to buď ještě rád,že si měl zadní stěrač i s ostřikovačem,protože třeba takovej první favorit rok výroby 1989 136L ještě ani ten stěrač neměl-a s toho by ses už asi posral úplně,co?!
Z takovejch kravskejch recenzí se mi chce blejt!
JO-a ještě k tomu topení-možná ses měl podívat na termostat,atd,protože favorit díky malímu okruhu vody vždycky topil dobře,a o hodně rychleji,než třeba 105ka,atd-tak jestli tam máš něco v prdeli,a seš takovej nimrod,že si neumíš ani blbej termostat opravit,tak se jdi rači zahrabat,a kup si rači kolo!!!!
BLBE!

26.05.2010 | 10:41:52 |  Reagovat

Super recenze a naprosto objektivní. Dále se přidávám k názoru, že nadávat na 20 let staré auto po x majitelích je nesmysl. Já mám například Jaguar xj6 r.v. 1987 (auto konstrukčně z roku 1968) a nemůžu si ho vynachválit. Ano auto má pár much, ale s tím se musí počítat, když je spousta součástek ještě původních! Navíc když si vezmete, že takové auto stálo na dnešní peníze nějaké 3 miliony a dnes ho seženete kolem 100 tisíc, tak pro mě není co řešit. Ten zážitek, který vám auto nabídne je penězi nevyčíslitelný. S podobně bych nenadával na Favorita v dnešní době, kdy ho koupíte za polovinu jednoho platu a navíc spousta z nich má nalítáno přes 200 tisíc a chudáci tak přesluhujou hezkou řádku let!!!

26.05.2010 | 10:24:52 | reihensechszylinder Reagovat

re

dikec, recenzi jsem psal trochu upset, nutno dodatze favorit ma i super vyhody, jako prostupnost terenem, edukativnost vozu, nebo super narazniky na kterych neni nic videt, krom toho opravdu nemusite resit ze vas tuhle nekdo "vykouluje" apod., a za tu cenu :X
Anonym: na to vareni si stezujou vsichni majitele, ale tu pumpu zkusim proverit. ale logicky myslim ze pokud by byla vadna, ze by to varilo poradd... moc se v tom nevyznam

01.06.2009 | 11:32:40 | tl85 Reagovat

""v létě má tendence vařit. V takovém případě je nutné zapnout topení, čím větší vedro, tím víc musíte topit abyste neuvařili" .... zeby vodni pumpa...???

22.05.2009 | 00:00:40 |  Reagovat

To je hrůza

Nechápu proč si kupujete ojetá auta.,
To abyste je mohli takhle pomlouvat?

Kupte si nový a pak tohle nemusíte řešit, anebo jezděte radši na kole, tam si maximálně píchnete duši, nebo vám spadne řetěz.

21.05.2009 | 23:55:33 | michal Reagovat

super

super recenzia,takto som sa dlho nezasmial:))Presne ako pises,ja som mal favorita a uplna hroza.Nic tam nefunguje a stale sa daco serie.Hrozne.A hnije na počkanie.fuuuuj vred.

20.05.2009 | 23:42:54 | plysak Reagovat

Tak, tak celkem dobra recenze.

18.04.2009 | 13:40:38 | jamieson Reagovat