Recenze Škoda Favorit 135LS
“Lacny,jednoduchy,nekvalitny=Favorit”

Autor recenze: TycoonX (22 let),
Banskobystrický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:135 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 15 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 25. 1. 2012

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 110 LS

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Cena
Toto auto pozná každý a každý vám poradí
Jendoduchosť
Náhradné diely
Ideálne pre začínajúcich šoférov
Praktický v určitých medziach

Slabé stránky

Poruchovosť
Korózia
Malá životnosť aj orig ND
Nekvalitný a zastaraly interiér oproti konkurencii
Nedomyslených vela konštrukčných detailov
Komfort a stabilita aj na dobrej ceste

Závady a opravy na autě

-zapalovaci modul,cievka,kable,sviecky (2x)
-ventilator,termospinac ventilatora (2x)
-odstavenie hydrokorektora
-prelakovanie karoserie koli zmatneniu laku (1997)
-vymena blatnikov 2x
-riadenie ,čapy (3x)
-tlmiče a pružiny
-vymena tachometra a tachometer (2x)
-prasknuta hadica od chladica
-vymena tesnenia pod hlavou
-kompletny vyfuk (2x)
-oprava tecucich brzdovych valcekov
-vymena brzd o oprava rozdelovaca brzd
-tesnenie olejovej vane
-poruchy elektriky (vypadavanie svetiel a pristrojov)
-vymena poistkovej skrinky,kontaktu dverí


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mal moj otec. Nové od roku 1989.
Ja som s ním jazdil v posledných rokoch pred predajom.
Auto hodnotím ako menej spolahlivé vzľadom na počet
súčiastok čo tam je sa kazilo dost vela.Auto bolo neustále garážované
no napriek tomu podliehalo korózií a originálny lak dlho nevydržal.
Pri tomto aute neplatí, kde nič nieje ani smrt nebere.

Auto sa používalo prevažne na dlhé trasy.(A,D,FR,IT,CZ)
V kolóne často vyvrela voda vdaka nedostatočnému
chladeniu. Ventilátory nestíhali.
Poruchy elektroinštalácie boli prevažne menej vážne
ale pár krát favorit odmietol štartovať koli zlému dobíjaniu.
Výkon motora bol na toto auto dostatočný , spotreba bola okolo 7-8l
Ideálne otáčky boli približne 2500ot.min. Vmax z kopca je okolo 165km/h.

Na aute bolo potrebné 2x do roka rozhýbavať brzdy ináč ostali vysieť
a zneškodnili platničky aj kotúč. Je to nepríjemné hlavne na ceste.

Bolo to posledné auto zn.škoda v našej rodine.Prešli sme na citroeny a peugeoty
odvtedy takéto problémy neriešime.Samozrejme majú poruchy ale na ceste sme
ešte nezostali,v zime vždy naštartovali a pohodlne sa odviezli aj na dlhých trasách.
Že by vypadli životne doležité systémy ako svetlá ,brzdy sa tiež nestalo.

Auto sme predali niekedy v roku 2004 za 30 000sk čo je asi 1000eur.
Oni boli radi že kúpili ,a my že predali.V druhej rodine ešte jazdí felicia 1.6GLX,a octavia TDI PD, tam trampoty škodoviek pokračujú dodnes.

Toto auto odporúčam len z nudze. študentom s kopou času a so základnými technickými znalostami.Lepšou volbou je napr stara P205,405

P.S. v kufri noste vždy náradie,destilovanu vodu,eskapasky,jednu cievku,modul,káble a rozdelovač pre prípad núdze.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit

Vložit komentář

Tazko sa cudovat 23 rocnemu autu ze sa nom kazi vela veci. Moj otec tiez kupil favorita v 89-tom. V tej dobe to bolo skvele auto. V rodine sme ho mali 20 rokov. Poslende roky ked som ho mal ja sa uz zacalo trochu viac sypat ale opravy nikdy nepriesiahli 5000 Sk za rok. Rocna servisna prehliadka na novom aute ma teraz vyjde viac. Na favorita mam skvele spomienky.

02.03.2012 | 14:15:00 |   | 195.68.234.* Reagovat

RE:

lenže tie poruchy boli priebežne , auto nemalo 23rokov ale 6-7 ked mu bolo treba menit tlmiče,pružiny,celé zapalovanie a x vecí,menit blatníky a dávať nový lak ,pritom auto malo x krát striekaný podvozok rezistinom a bolo stále garážované!
Mám hobby veterána Citroen BX, je to r 1988 čiže o 2 roky starší model ,garáž nikdy nevidel a lak je zachovalý ,a nemusel som menit žiadny karosársky diel

23.03.2012 | 13:22:24 | TycoonX  | 91.127.175.* Reagovat

Konečně vystihující recenze,která uvádí jak to je.:)Konečně s pohledu člověka ,který to nevidí jako nějaký fanatik do škodovek..ale bere to jako fakt.Co se týče poruchovosti to může být individuální.Ale Zbytek slabých stránek jsou prostě fakta.Až možná na nějaké výjimky nesahal konkurenci ani po paty.Ono taky..to že je auto jednoduché a levné..není pro každého výhrou a hlavní prioritou při vybírání auta.:)Což kolikrát spousta lidí nedokáže pochopit,a pak vznikají zbytečný komplikace.

07.02.2012 | 14:22:22 | luke20  | 78.102.114.* Reagovat

RE:

V roce 1989, kdy jsem Favorita 136/L v topolové zelené /mám jej dodnes vpo STK ve stodole v perfektním stavu, kde čeká zařazení do "sbírky" veteránů/ kupobval, mohl si "vybrat" ze všech provedení 136/L a všech topolově zemených na prodejně /3! ks/, nebylo takřka 90. tis. Kč úplně lidových... Samozřejmě dnes slušný Favouš za 15 litrů je láce.

20.06.2012 | 15:54:15 | viktor  | 193.84.96.* Reagovat

RE:

Ked kupoval otec, bol ešte v poradovníku, všetci mali len biele "slonové kosti" :D Jemu sa nakoniec štastnou náhodou podarilo nájsť žltý. Po zhruba 7 rokoch sa dal prelakovať, a po 8 rokoch zas..kvôli korozií a karosárskym opravám.

06.08.2015 | 20:40:45 | TycoonX  | 92.104.228.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Favorit
  • Škoda Favorit
  • Škoda Favorit
  • Škoda Favorit