Rok výroby:1993Typ motoru:1,3i - 40 kWStav km při koupi:117 500 kmStav km nyní:154 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:3. 12. 2006
125000 - 2. a 3. díl výfuku, zadní tlumiče a pružiny, hlava motoru = vyžraná od Fridexu.
125000 - přetěsnění spodku motoru.
126240 - přední tlumiče, zadní brzdové válečky, brzdové hadice a trubičky.
134000 - čepy na řízení a prachovky řídících tyčí, čepy v remenech přední nápravy.
136700 - rozvody, pravá přední poloosa.
144000 - silentbloky remen přední nápravy.
151500 - brzdové kotouče, manžety a prachovky pístů, rozdělovač.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Horší auto si snad ani nedovedu představit. Sice s autem jezdím denně a používám ho hlavně služebně, ale i tak si myslím, že by trochu více spolehlivosti neškodilo. Auto má téměř neustále nějaké drobnější závady a to vůbec nemluvím o neustálém povrzávání a chrastění snad všeho co se nachází uvnitř vozu.
Vzhledem k obsahu motoru a výkonu (40 kW) ani spotřeba není zrovna nejnižší, v létě když se člověk opravdu hodně snaží tak se dá jezdit i za 6,5 l/ 100 km, ale za to v zimě spotřeba vzroste téměř záhadně až na 8 - 8,5 l / 100 km. A to jezdím většinou mimo město a delší trasy a ani s rychlostí to nijak nepřeháním - kolem 90 km/h.
Dvakrát už mě to nechalo stát na cestě, což se mi s předchozím vozem nikdy nestalo. Antikorozní ochrana karoserie také není zrovna nejlepší, třeba udržet zadní lemy v "dobré kondici" dá opravdu hodně práce. Když někde objevíte malou tečku rezu a nevšímáte si toho tak do roka je z toho díra jak vrata. Také o pohodlí při jízdě se moc mluvit nedá, a to se ani nehodlám nikterak rozepisovat o výkonu topení v zimním období ! Ani zavazadlový prostor není zrovna velký, i s větším nákupem má člověk problémy.
Za samozřejmost také považuji neustálé drobnější unikání snad všech kapalin a maziv, na což mi ve značkovém autoservisu s úsměvem řekli,že to má Favorit v základní výbavě a že namá cenu se snažit tomuto zabránit.
Postupem času jsem pochopil, že vůbec nemá cenu s tímto autem něco dělat, snad jen udržovat ho v pojízdném stavu a i na to je potřeba dost peněz a velké úsilí.
Nevím co se majiteli nelíbí, všechny poruchy a závady co jsou zde napsány nejsou závady ani poruchy ale běžná údržba, tyto věci a ještě mnohem více se prostě jednou za čas musí vyměnit a na fávo, jak to tu již někdo napsal je to vše za pár korun. Co je opravdu na favoritu zlé je koroze, nikdy jsem neviděl auto, které by rychleji rezivělo, v tomto ohledu jsou i stodvacítky lepší. Spotřeba je úsměvná, protože 8 litrů/100 to opravdu žere. Je také dobré si uvědomit, že favorit je 20 let staré auto v té době nepříliš prestižní značky.
...ačkoli nyní jsem si všimnul, že jste předtím sedlal Ladu a to jsou stroje dimenzované na totální nasazení, čili Vám ve srovnání musí Favorit připadat chatrně a nedivím se....
pane Myšáku, mít favo jako služební auto je dneska opravdu smutné. Každopádně pokud je pro Vás závada, že jste měnil kotouče, rozvody, tlumiče, výfuk a podobně, tak se obávám, že Vás neuspokojí ani ty nejprestižnějží značky na trhu. No a za tu hlavu motoru spíš poděkujte předchozímu majiteli a nebo sám sobě... Výměny čepů nejsou po ježdění po tankodromech v naší zemi nic zvláštního s tím, že na favo jsou za babku.
v té době co jsem ho pořizoval jsem neměl moc peněz a auto jsem nutně potřeboval na dojíždění do práce a tohle bylo jediné co bylo za 10 tis. a jezdilo,no a nevím co je na těch výměnách čepů běžného , běžné je to snad opravdu jen u Škodovky, no i když teď co se to auto celkem vyspravilo, tak s ním problémy nejsou, ale přesto se ho co nejdřív zbavím, kdyby to teda nějaký blázen chtěl, naštěstí se mi povedlo vrátit k původnímu autu a mám klid.
příště se nekoukej na barvu ja mam doma 120 a Favorita a i po 10 letech co mam Fávo tak jsem dělal jen brzdy a čepy ale to je běžný a to sním jezdím deně taky a ta rada až si budeš kupovat nový auto tak sy vem někoho kdo tomu rozumý
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
Nevím co se majiteli nelíbí, všechny poruchy a závady co jsou zde napsány nejsou závady ani poruchy ale běžná údržba, tyto věci a ještě mnohem více se prostě jednou za čas musí vyměnit a na fávo, jak to tu již někdo napsal je to vše za pár korun. Co je opravdu na favoritu zlé je koroze, nikdy jsem neviděl auto, které by rychleji rezivělo, v tomto ohledu jsou i stodvacítky lepší. Spotřeba je úsměvná, protože 8 litrů/100 to opravdu žere. Je také dobré si uvědomit, že favorit je 20 let staré auto v té době nepříliš prestižní značky.
14.07.2009 | 20:18:26 | Monty Reagovat
...ačkoli nyní jsem si všimnul, že jste předtím sedlal Ladu a to jsou stroje dimenzované na totální nasazení, čili Vám ve srovnání musí Favorit připadat chatrně a nedivím se....
16.04.2009 | 21:51:26 | moony Reagovat
pane Myšáku, mít favo jako služební auto je dneska opravdu smutné. Každopádně pokud je pro Vás závada, že jste měnil kotouče, rozvody, tlumiče, výfuk a podobně, tak se obávám, že Vás neuspokojí ani ty nejprestižnějží značky na trhu. No a za tu hlavu motoru spíš poděkujte předchozímu majiteli a nebo sám sobě... Výměny čepů nejsou po ježdění po tankodromech v naší zemi nic zvláštního s tím, že na favo jsou za babku.
16.04.2009 | 21:21:10 | moony Reagovat
táhni si na recenze pašíků ty pako
16.04.2009 | 20:20:39 | Reagovat
10 tisic ? Za tehdy 11-ti lety Favo? A nebylo ti to ani kapanek podozrivy?
16.04.2009 | 19:44:49 | jamieson Reagovat
v té době co jsem ho pořizoval jsem neměl moc peněz a auto jsem nutně potřeboval na dojíždění do práce a tohle bylo jediné co bylo za 10 tis. a jezdilo,no a nevím co je na těch výměnách čepů běžného , běžné je to snad opravdu jen u Škodovky, no i když teď co se to auto celkem vyspravilo, tak s ním problémy nejsou, ale přesto se ho co nejdřív zbavím, kdyby to teda nějaký blázen chtěl, naštěstí se mi povedlo vrátit k původnímu autu a mám klid.
31.12.2006 | 16:36:06 | Reagovat
rada
příště se nekoukej na barvu ja mam doma 120 a Favorita a i po 10 letech co mam Fávo tak jsem dělal jen brzdy a čepy ale to je běžný a to sním jezdím deně taky a ta rada až si budeš kupovat nový auto tak sy vem někoho kdo tomu rozumý
26.12.2006 | 00:11:49 | Honza Reagovat