Recenze Škoda Octavia 1.6
“Toto auto vás určitě nezklame.Doporučuji.”

Autor recenze: Avesa (26 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:55kw Glx Stav km při koupi:163 000 km Stav km nyní:197 200 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 26. 8. 2012

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Držák který nikdy nezklame
Velký zavazadlový prostor
Spotřeba se da šolichat na 4,7-5,3l /100km
Levné náhradní díly
Pěkný vzhled i po těch x Letech

Slabé stránky

GLX výbava je trochu chudší
Přední světla v noci spíše přisvicují než svítí

Závady a opravy na autě

Výměna středního dílu výfuku.
Výměna zadního dílu výfuku.
Výměna pylového filtru.(Mlžení skel)
Vyčištění odtokových kanálku v předu.(teklo do auta)
Výměna zadního skla.(Samovolně prasklo)
Výměna zámku na central pravé zadní dveře.(blbnul Central)
Vyčištění škrtící klapky.(Auto chcípalo)Samozřejmě to je dočastné řešení chce to koupit novou.

Vše mě cca vyšlo na 12.000,-

To je asi vše za dva roky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto hodnotím velmi kladně je to vážne držak tento ročník octavií dělali ještě pořádně kvalitní dílenské spracování fakt super.Na to že jsem toto auto kupoval bez servisní knižky s popsaným techničákem a neměnil jsem rozvody musím fakt říct že to za to stálo.V zimě na letnákách vytáčení do vysokých otaček fakt brutální držák auto a to nemluvim o zavazadlovém prostoru naložil jsem to uplně naplno a nebyl nikdy žádný problem.Pokud si chcete koupit levné auto a zárověn trochu na úrovni tak vážně neváhejte a kupte si tuto octavku je to držák jako kráva.Tuto recenzi končím tím že za toto auto dávám ruku do ohně nikdy mě nezklamalo(a to jezdím s nevyměněnějma rozvodama) :) tak se mějte.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Tak povězte co vám,tak na mě vadí??:)
To že píši většinou opak všeho co ostatní je bohužel pravda,protože nic jiného neznám a píši pouze zkušenost s tím jenž,jsem se setkal.
To co se týče ježdění o pěti letech,ano bohužel roky neuspěchám každý nějak začíná.A ještě zdůrazním nikdy jsem nedělal machra že jezdím nějak nejlépe atd..jezdit se naučí člověk zkušenostmi a ty nabírá při ježdění.Další věc je ta, že někdo jezdí 20 let a nikdy se to nenaučí...
Takže neřeknu že jsem extra řidič,to ani netvrdím.Ale nebudu ze sebe dělat jelito protože něco už najeto mám.A mám nárok říct svůj názor.
A to že hodnotím některé auta apod,je prostě můj názor a jak to vidím.A nemám v úmyslu aby to vyznělo,že všechno vím všechno znám.Ale jak se tak dívám,asi to tak vždy vyzní...

02.09.2012 | 21:48:42 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No a divíš se? Když kouknu na jakoukoliv recenzi, tak je tam minimálně jeden komentář od tebe. Neříkej, že se všemi těmi auty máš zkušenost? Víš ono komentáře nejsou o množství, ale o obsahu.

04.09.2012 | 21:25:36 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE:

Nedej na řeči známých a kamarádů a pak tě tu možná bude brát někdo vážně.Za takové hlouposti cos tu někdy vypustil (např.-motor při přechodu na plyn si na něj musí nejdřív zvyknout,děda měl Forda Simcu,včetně posledního nesmyslu o motoru 1,6 55kw )tě chválit nikdo nebude.Jak řídíš ty nevím,ale moje žena má odježděno víc jak ty a dovolím si tvrdit že to řízení je jen průměrné.Tak jako ty má spoustu zážitků skoro denně.Nestačí se rychle vrátit z levého pruhu do pravého a tak ji občas protroubí nějaký inteligent.A spoustu jiných malicherností nad kterými zkušenější řidič jen mávne rukou neboť to je v podstatě tvrdá realita dnešního provozu.Piš si co chceš ale chtělo by to ověřenou pravdu.Řečem typu-kámoš,kamarádka,soused,známý měl,měla,říkal,řikala,tu už stejně nikdo něvěří.Pak se nediv že se do tebe šije.

04.09.2012 | 21:54:30 |   | 88.102.67.* Reagovat

:D

"Spotřeba se da šolichat na 4,7-5,3l /100km"...a teď tu O smolíčkovi :D

02.09.2012 | 12:53:04 | stafik  | 85.135.92.* Reagovat

Jinak ještě bych dodal,že to táhlo co jsi si pamatuji dobře až od 3500-4000 otáček.Tohle bylo rozmezí kdy měl motor sílu a tah jinak to sotva jelo,a ztrácelo dech.Od 4500-5000 otáček,to bylo spíše už jen vytáčení pro nic zanic.Dva až 3000 otáček,taky jakoby pro nic,takže běžně mezi třemi až čtyřmi tisíci.
Ale jak jsem říkal,auto měl najeto už dost a dostávalo v celku i dost zabrat.Takže motor už měl dost za sebou.

02.09.2012 | 03:46:12 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Nic,pro nic zanic,jakoby pro nic,už dost,i dost,měl dost-hezké čtení.

02.09.2012 | 15:26:31 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Bože bože.....

02.09.2012 | 15:55:03 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Přeložím: mrtvola, pak 3 vteřiny "zátah", a dál zase mrtvola :-)

02.09.2012 | 19:41:48 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Bože,bože,už jsem se dušoval že na těhle stránkách končím,pointa nikde,ale nedá mi to.Tak ať si každý myslí co chce.Slovo držet neumím,motorista jsem a znalostí mám na rozdávání,však jezdím 5 let.No nic aspoň bude prča.Budu asi hňup ale s luke už jsme dva.Chce se někdo přidat?Zatím to na těchto stránkách nevypadá.Každý si tady může psát co chce a tak jsem ti trochu naběhl abys nezapoměl mě zase nějak slušně nazvat.

02.09.2012 | 20:34:45 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Amen, Bože

02.09.2012 | 21:20:00 |   | 89.102.162.* Reagovat

Asi nějaký špatný počty,hodnoty co uvádíte jsou dosahující tak maximálně s dieselovým motorem.
Nikoliv ještě s 15 let starým benzínem,nevím jaký velký rozdíl je v motoru 1.6 s Feldy 55KW a v tomto.Ale pochází se stejného roku a ty hodnoty spotřeby,tam byli dosti jiné.
Schválně jsem se podíval na web spotřeby.cz a většina majitelů 1.6 55KW ročníky 1997-1998.Uvádí průměrnou 8.5 litrů,což vychází kolem 10litrů město a tak 6.5-7 litrů mimo město.
Tak jestli nebude na vině špatný ukazatel hodnot paliva,to se u starších aut někdy stává.:)
Navíc co vím,tak tyto motory byli i častěji označeny za slabé pro Octavii a hlavně měla vyšší spotřebu,pač táhly od vyšších otáček.
Navíc jste na této recenzi jediný s tímto motorem a vůbec,kam se člověk podívá s takovou spotřebou.
Takže bych nechal překontrolovat funkci ukazatele spotřeb.

31.08.2012 | 11:49:12 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Ono nejde o to že by s tím nešlo jet za 5 litrů,ale záleží v jakých podmínkách....já na felicii 1,3MPi mám průměrnou spotřebu tak 7,5l,ale když jsem jel po dálnici,a nehnal jsem to,kolem 110km/h tak jsem taky měl spotřebu 5,9l....ono to jde,ale nikdy nebude průměrná 5,5litrů,to prostě nejde u benzínu z 90 let
Na 5 litrů průměrnou se dostanete možná tak s dieselem

Jo můžu se zeptat někoho kdo se v tom orientuje-ten motor 1,4 MPi 44kw v octavii 1 generace je škodovácké konstrukce nebo koncernový?

31.08.2012 | 12:08:00 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Asi tak nějak:)
Jinak 1.4 MPI 44/50Kw jsou české motory,vychází ze škody 1000MB.

31.08.2012 | 12:36:16 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

To že ve fobii 1,4 MPi 50 kw české konstrukce je to vím už dávno....ale že se dával i do octávií to jsem nevěděl

31.08.2012 | 14:27:02 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

1,4 44kW v Octavii je to stejné co je ve Fábii. Tedy škodovácké OHV.

31.08.2012 | 15:34:07 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE:

No ale takový motor je si myslím už na octavii slabý...na felicii,která je lehká,50 kw stačí úplně krásně....ale 44kw na těžkou octávku to se myslím musí plazit hůř než 120tka......měli tam dát aspoň těch 50kw jako do fobií-takhle dělají našemu jinak velice povedenému motoru ostudu
Jinak je velká škoda že se neprosadil náš český motor 1,6 OHC 790/16....to by bylo ježdění,73 kw a 1,6 to už by ve felicii nebo i v tý octávce bylo jinačí pojěžděníčko,navíc lehký hliníkový motor by ještě přidal na dynamičnosti-bohužel byl moc dobrý na to aby se prosadil v koncernu a byl by moc velká konkurence

31.08.2012 | 17:44:49 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

1,4 se dával do Octavie s 44kW kvůli německým trhům, kde mají povinné ručení podle výkonu a 44kW byla jedna z hranic. Ostatně on je mezi 44kW a 5OkW rozdíl spíš na papíře. Naopak 44kW měl lepší průběh točivého momentu i o něco vyšší jeho hodnotu(118 versus 120Nm). Parametry zrychlení (18s)a max. rychlosti 158Km/h jsou mírně lepší než u Š120 nicméně úroveň komfortu a bezpečnosti asi příliš srovnání nesnese. Dále jsou tyto hodnoty prakticky stejné jako u Fabie s HTP 40kW. Vyrábět škodovácké 1,6 OHC nemělo smysl, koncern měl svoji 1,6 74kW a tak by se konstruovalo už defakto zkonstruované...vývoj by ale zaplatil zákazník...

31.08.2012 | 23:53:11 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE:

No já s dobře seřízeným motorem na škodě 120 jsem se na 20 sekund dostal,takže v tom výkonu tam moc rozdíl nebude...no ale to je jedno,někomu to stačí
Motor škoda 1,6 OHC by mělo smysl vyrábět,protože v té době byl v celém koncernu nejmodernější,navíc měl obrovskou výhodu lehké váhy(hliníkový motor)z čehož pramení nízké opotřebení nápravy a vyšší dynamika při stejném výkonu....navíc už v době kdy byl vivinut(1991)měl vícebodové vstřikování paliva a normu euro 2(který motor v té době to měl).......byl vyvíjen podle nejnovějších tehdejších standardů,a i podle odborných expertíz byl daleko modernější a měl vyšší výdrž než koncernové motory......a co z toho plyne???-koncernové motory 1,6 by byly staženy z výroby,božský VW by montoval motory škoda a hackenkrajclerská ješitnost by tím strašně utrpěla-že by škoda,takový postKOMUNISTICKÝ podnik,vyráběl lepší motor než celý božský KONCERN-a z toho důvodu se to nedostalo do výroby

01.09.2012 | 10:47:52 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Milý Luke... oproti tvému 2,0(nebo co to máš-pokud to ještě máš a nepořídil jsi něco silnějšího) to je samozřejmě někde jinde. I dneska ale existuje na trhu dost vozů jejichž dynamické vlastnosti jsou s Octavií 55kW srovnatelné ne-li horší. A nemluvím jen o koncernu(HTP atd). Takže neřeš výkon. Jako základní motor to postačuje. Kdo chce silnější, tak si koupí třeba 1,8Turbo 110kW.
Je vidět že ten motor moc neznáš a nebo jsi sehnal blbé informace:"hlavně měla vyšší spotřebu,pač táhly od vyšších otáček". Totální blbost. Ten motor totiž výborně táhne právě z nízkých otáček(dlouhozdvih) a ve vyšších už moc ne(osmiventil). To co jsi napsal platí v Octavii pro 1,8 20V bez turba.

31.08.2012 | 13:58:47 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE:

Tak neříkám nemám s tím zkušenost,jen právě 1.6 55Kw ve Feldě ale nevím jestli ty motory,mají něco společného.

31.08.2012 | 15:36:43 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Přesně tak.Tah z nízkých otáček byl příjemným překvapením,vytáčet ho nemělo kýžený efekt.Zase tady Luke píše cypoviny a o charakteristice tohoto motoru nemá ani páru.Já ten motor jezdil a svým tahem právě z nízkých otáček připomínal neoturbeného nafťáka.Kde on na ty rozumy chodí?Že by zase ti kamarádi a známí říkali?Spotřeba byla jaká byla ale určitě nebyla ovlivněna tím že motor bylo třeba vytáčet.Jelo to naopak slušně v první polovině otáčkoměru.

01.09.2012 | 03:42:46 | jan  | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Napsal jsem to z důvodu,protože jsem si myslel že je to stejný motor jako 1.6 ve Feldě.

01.09.2012 | 11:43:56 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Motory 1,6 55 kw ve Felicii a Octávii ale byly stejné.74kw motor v oktávce jiný,ten se do Felície nemontoval.

01.09.2012 | 17:05:02 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Tak to jsem pak jezdil s nějakou už,extra vylítanou měla už přes 300Tkm a pokud to člověk nevytočil tak to ani nejelo.
A spotřeba kolem 8-9litrů.
Od 2000-3000 ot to nemělo žádnou snahu zrychlovat.

02.09.2012 | 01:03:38 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No jooo pokud to posuzuješ podle nějaký vylítaný vrány(služební?) se 300 000Km, tak je to jiná. Zkus se někdy svézt s tímto motorem, který je v lepším stavu. Uvidíš ten rozdíl.

04.09.2012 | 21:04:37 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE:

Jedná se o dlouhozdvihový motor z 80. let pro pasáty a golfy.
Pro použití do Pola, Felicie a paradoxně i do Octávie byl upraven přečipováním a výměnou vačkové hřídele, která je hodně "zavřená", ztratil výkon z 74 na 55 kW a jde točit max 4600 ot. pak se dusí.
Jezdil jsem s ním jak ve Felicii tak v Octávii.
Ve Felicii měl výbornou akceleraci do 110km/h ale maximálka s tíží 160km. Dlouhodobá spotřeba 7,1(výpočet z 30 000km, různé režimy).
V služební Octavii jsem jezdil sám, takže celkem dobré, při plném obsazení dosti líné. Spotřeba nevyhodnocena, ale byla znatelně vyšší.
Jezdit se s tím dá, ale velká sláva to není.
Jedna tuningová firma nabízela zvýšení výkonu na více než 70kW, ale protože kromě přečipování bylo potřeba vyměnit vačkovou hřídel, cena byla brutální, 20k.
Motor má pověst bezporuchového držáku, pochopitelně bez tunnigu.



27.12.2012 | 18:48:02 | Mistoler  | 78.45.121.* Reagovat

Dlouhodobá spotřeba je u 55 kw kolem 8L/100km.Netlač tady do hlavy takové nesmysli.Že si jednou jel za 5L,tak s toho nevycházej jako že to jezdí pořád za 5L.Typuju to,že jsi za to dal tak 40000kč a je ti něco přes 20 let.

31.08.2012 | 07:46:43 |   | 78.156.49.* Reagovat

RE:

Dlouhodobá spotřeba je u 55kW a u všech ostatních motorů různá. Záleží na mnoha faktorech(stav motoru, naložení auta, profil a délka trasy, styl jízdy...). Já mám dlouhodobou 7,4 a jezdím spíš krátké trasy. Delší se dá jet i za 6,4. Takže průměr 8,5 je extrém jen po městě a samozřejmě i v zimě to vyleze. 4,7-5,5 to je ale nesmysl. Na jednu dlouhou a klidně jetou trasu s prázdným autem by to ještě šlo...taky jsem měl rekord 5,6, ale celkový průměr na nádrž pak zahustily kratší trasy a výsledek byl 6,8.

31.08.2012 | 13:48:15 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE:

Dlouholetá zkušenost říká, že škodovácké, ale hlavně koncernové motory jsou velmi citlivé na styl jízdy. Trošku těžší noha = vysoká spotřeba. Takže může být (v určitém extrémním případě) jednotlivec, který má neobvyklý cit a schopnosti dosáhnout spotřebu nižší, ale bude to spíš vyjímka. Takových eko-jezdců moc není, a v současném hustém provozu to ani dost dobře nejde.

31.08.2012 | 19:05:48 |   | 89.102.162.* Reagovat

Rozvody

Rozvody si rychle vyměň,pokud je to poháněné řemenem(jako že si myslím že určitě ano)tak to rychle udělej....zrovna včera jsem měnil na felicii 1,3MPi drážkovaný řemen k alternátoru(ještě byl originální)a řeknu že za těch 13 let toho měl akorát,každou chvíli hrozil prasknutím,najeto 170 000......a to kdyby praskl tento tak se nic moc neděje,pohání jen alternátor a vodní pumpu(auto by teda zůstalo nepojízdné,ale po výměně by to normálně jelo dál)rozvody má dělané bezůdržbovým řetězem.........ale když si pomyslím že toto má poháněné i rozvody řemenem a kdyby to prasklo tak se ti to potká a jsi v pí*


Jo a k letním pneumatikám jsi solidní magor,za to to vážně nestojí někoho zbytečně ohrozit,proboha to snad není tak drahý mít letní a zimní pneumatiky-a rozdíl tam je velkej

30.08.2012 | 12:17:50 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Octavia 1,655kW

Jak píše kolega-s letníma v zimě bych to neriskoval.
Jinak ta tvoje spotřeba je z říše snů. Ano v okolí Pardubic jsou roviny, ale proboha to není diesel. Mám ji taky ročník 1999. Jezdíme spolu už 4,5 roku, držák to je-o tom není pochyb. Spotřeba se dá stáhnout i pod 6,5l ale ne na 5,5l. V dlouhodobém průměru ani náhodou. Jo a ty rozvody si vyměň, nebo dojezdíš!

29.08.2012 | 23:42:28 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

Spotrebak

Tentoraz nejdem komentovat vozidlo. V zime na letnakach? az dostanes kvalitny šmyk a sejmeš neaky školsky vylet pri ceste tak ti tych ušetrenych 2000kč bude nanič !! NEZODPOVEDNOST za volant nepatrí !

27.08.2012 | 08:58:09 | TycoonX  | 84.47.6.* Reagovat