Rok výroby:2005Typ motoru:2.0 MPI (AZL)Stav km při koupi:133 000 kmStav km nyní:145 000 kmZpůsob řazení:manuálJak dlouho auto používáte?8 měsícůPalivo:LPG (plyn)Vloženo:25. 11. 2012
Auto jsem koupil v bazaru, cíleně jsem mířil na motorizaci 2.0 MPI, jednak z hlediska vhodnosti přestavby LPG a také kvůli tomu, že jsem přepokládal využití hlavně na dálnici a delší cesty. S tímto motorem se špatně shání, ale když se objeví, tak za dobrou cenu, protože lidi se "velkého" motoru asi bojí (1.4 16V bývá dražší). Motor je vůbec to nejlepší na tomto autě, i přes starší konstrukci (80. léta). Je trochu hlučnější a méně kultivovaný než moderní benzíny, ale toho si uvnitř auta díky odhlučenní kapoty, spodnímu krytu motoru a možnosti využívat nízké otáčky moc nevšimnete. Hlavní výhodou je široké spektrum využitelných otáček, od cca 1300 ot/min (pro udržování rychlosti třeba v obci), přes 2000 (kdy vyjede jakýkoliv kopec) přes 3000 (kde už nabídne slušnou akceleraci), 5400 (kde má být maximální výkon) do 6500 (červené pole, kde je ale zbytečné motor vytáčet). V kombinaci s dobře odstupňovanou převodovkou to znamená, že většinu trasy můžete jet na pětku (dá se na ni jet od 50 km/h) a že některé nižší rychlosti při akceleraci přeskakujete. Je to komfortní a návykové. Zároveň můžete třeba trojku vytočit na 150 km/h, třeba při nájezdu na dálnici. Co se týče spotřeby, tak spokojenost. Při první cestě (z autobazaru jsem) dosáhl 6,2. Celkově jsem přes přestavbou najel 3000 km a průměr dle dotankování byl 6,8 (dle palubního počítače 6,6). Hodně žíznivý je na krátké trasy, to si klidně vezme i 10. Naopak na dlouhých trasách a na dálnici je překvapivě úsporný. Klidná jízda první třída+okresky+obce dělá tak 5,5, při reálné rychlosti 130 km/h (137 dle tacho) si bere zhruba 7,5. Při sportovní jízdě si asi vezme hodně, ale to já nepraktikuju, jen tu a tam využiju plný výkon motoru. Po provedení přestavby spotřeba samozřejmě, stoupla, protože LPG má nižší hustotu. Průměr mám 7,9 l LPG + 0,4 l benzínu, ale prakticky jezdím jen dlouhé trasy a většinou úsporně (přepočteno na ekvivalent benzínu je to mezi 6-6,5 litry benzínu). Velká nevýhoda LPG je častější tankování (nechtěl jsem válcovou nádrž), jinak bez problému. Jinak samotná Fabia je rozporuplné auto. Ve třídě malých aut bylo nějvětší, ale prostornost je jen průměr. Také se o něm mluví, že bylo hodně kvalitně zpracováno ... ano, rez karoserie je neznámý pojem a uvnitř nic neskřípe ... ale rez doslova kvete na různých šroubech a jiných menších dílech (tam, kde to není dobře vidět) a ma dálnici slyším, jak přes špatná těsnění dveří někde "fouká". Plus typické problémy, které mně už za tu poměrně krátkou dobu taky postihly (žárovky, stahovačka).Výhodou je samozřejmě dostupnost i cena náhradních dílů a všemožných doplňků.
Nefukční oba ventilátory chladiče (pravděpodbně nefungovaly už v době, kdy jsem to koupil, ale zjistil jsem to až letos v létě ... jeden spálený, druhý zadřený). Hloubková koroze zadních kotoučů. Vibrace předních kotoučů.
Nejsem zanícený škodovkář, původně jsem o Fabii ani neuvažoval, takže jsem mohl psát "hlavou". Tedy až na motor, ten jsem si vážně zamiloval :-) Doufám, že nezklame a dalších 200 tisíc má před sebou.
26.11.2012 | 07:31:19 | Michal
| 212.47.9.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
slušná poctivá recenze která auto nepřecenuje. Díky konečně rozumný škodovkář.
25.11.2012 | 18:38:58 | | 88.83.173.* Reagovat
RE:
Nejsem zanícený škodovkář, původně jsem o Fabii ani neuvažoval, takže jsem mohl psát "hlavou". Tedy až na motor, ten jsem si vážně zamiloval :-) Doufám, že nezklame a dalších 200 tisíc má před sebou.
26.11.2012 | 07:31:19 | Michal | 212.47.9.* Reagovat