Recenze Škoda Fabia 2.0 Elegance
“Vzhledem k pořizovací ceně a provozním nákladům si nemůžu stěžovat.”

Autor recenze: Michal (30 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:2.0 MPI (AZL) Stav km při koupi:133 000 km Stav km nyní:145 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Palivo: LPG (plyn) Vloženo: 25. 11. 2012

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

motor
náhradní díly a doplňky

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

- výměna akumulátoru
- stahovačka předního okna
- praskající žárovky H7 v předních světlech


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil v bazaru, cíleně jsem mířil na motorizaci 2.0 MPI, jednak z hlediska vhodnosti přestavby LPG a také kvůli tomu, že jsem přepokládal využití hlavně na dálnici a delší cesty. S tímto motorem se špatně shání, ale když se objeví, tak za dobrou cenu, protože lidi se "velkého" motoru asi bojí (1.4 16V bývá dražší).
Motor je vůbec to nejlepší na tomto autě, i přes starší konstrukci (80. léta). Je trochu hlučnější a méně kultivovaný než moderní benzíny, ale toho si uvnitř auta díky odhlučenní kapoty, spodnímu krytu motoru a možnosti využívat nízké otáčky moc nevšimnete.
Hlavní výhodou je široké spektrum využitelných otáček, od cca 1300 ot/min (pro udržování rychlosti třeba v obci), přes 2000 (kdy vyjede jakýkoliv kopec) přes 3000 (kde už nabídne slušnou akceleraci), 5400 (kde má být maximální výkon) do 6500 (červené pole, kde je ale zbytečné motor vytáčet). V kombinaci s dobře odstupňovanou převodovkou to znamená, že většinu trasy můžete jet na pětku (dá se na ni jet od 50 km/h) a že některé nižší rychlosti při akceleraci přeskakujete. Je to komfortní a návykové. Zároveň můžete třeba trojku vytočit na 150 km/h, třeba při nájezdu na dálnici.
Co se týče spotřeby, tak spokojenost. Při první cestě (z autobazaru jsem) dosáhl 6,2. Celkově jsem přes přestavbou najel 3000 km a průměr dle dotankování byl 6,8 (dle palubního počítače 6,6). Hodně žíznivý je na krátké trasy, to si klidně vezme i 10. Naopak na dlouhých trasách a na dálnici je překvapivě úsporný. Klidná jízda první třída+okresky+obce dělá tak 5,5, při reálné rychlosti 130 km/h (137 dle tacho) si bere zhruba 7,5. Při sportovní jízdě si asi vezme hodně, ale to já nepraktikuju, jen tu a tam využiju plný výkon motoru.
Po provedení přestavby spotřeba samozřejmě, stoupla, protože LPG má nižší hustotu. Průměr mám 7,9 l LPG + 0,4 l benzínu, ale prakticky jezdím jen dlouhé trasy a většinou úsporně (přepočteno na ekvivalent benzínu je to mezi 6-6,5 litry benzínu). Velká nevýhoda LPG je častější tankování (nechtěl jsem válcovou nádrž), jinak bez problému.
Jinak samotná Fabia je rozporuplné auto. Ve třídě malých aut bylo nějvětší, ale prostornost je jen průměr. Také se o něm mluví, že bylo hodně kvalitně zpracováno ... ano, rez karoserie je neznámý pojem a uvnitř nic neskřípe ... ale rez doslova kvete na různých šroubech a jiných menších dílech (tam, kde to není dobře vidět) a ma dálnici slyším, jak přes špatná těsnění dveří někde "fouká". Plus typické problémy, které mně už za tu poměrně krátkou dobu taky postihly (žárovky, stahovačka).Výhodou je samozřejmě dostupnost i cena náhradních dílů a všemožných doplňků.


Doplnění recenze ze dne 15.12.2013

Stav km nyní: 176 000 km

- výměna silentbloků předních ramen
- vadný závit vypouštěcího šroubu olejové vany
- postupný únik média klimatizace
+ přestaly prsakat žárovky


Doplnění recenze ze dne 01.08.2014

Stav km nyní: 193 000 km

Nefukční oba ventilátory chladiče (pravděpodbně nefungovaly už v době, kdy jsem to koupil, ale zjistil jsem to až letos v létě ... jeden spálený, druhý zadřený). Hloubková koroze zadních kotoučů. Vibrace předních kotoučů.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

slušná poctivá recenze která auto nepřecenuje. Díky konečně rozumný škodovkář.

25.11.2012 | 18:38:58 |   | 88.83.173.* Reagovat

RE:

Nejsem zanícený škodovkář, původně jsem o Fabii ani neuvažoval, takže jsem mohl psát "hlavou". Tedy až na motor, ten jsem si vážně zamiloval :-) Doufám, že nezklame a dalších 200 tisíc má před sebou.

26.11.2012 | 07:31:19 | Michal  | 212.47.9.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia
  • Škoda Fabia
  • Škoda Fabia
  • Škoda Fabia