Recenze Škoda Rapid 136
“Originální auto za přijatelnou cenu s vynikajícím designem”

Autor recenze: Rambo-x (20 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:1,3 benzín Stav km při koupi:110 000 km Stav km nyní:112 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 15. 5. 2012

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 1.2 OHV Opel Vectra 1,6 55kw

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Design
Jízdní vlastnosti
Originalita
Náhradní díly

Slabé stránky

Bezpečnost

Závady a opravy na autě

Zatím žádné, auto mám teprve měsíc, kromě prasklé žárovky v brzdovém světle nic


Hodnocení a zkušenosti s autem

Předem bych rád upozornil lidi totálně zaujaté proti těmto autům, že tohle nebude objektivní recenze, ale recenze NEOBJEKTIVNÍ, recenze mého vysněného auta, takže se prosím vyhněte trapným komentářům jako hoď to ze skály atd... DĚKUJI MOC

Prvně některé technické parametry:
Motor - 1,3 OHV, karburátor jikov SEDR 32, osmikanálový, hliníková hlava, výkon 46kw a točivý moment 100Nm - nejsilnější verze škodovek s motorem v zadu

Převodovka - 5Q, plně synchronizovaná, umístěná v zadu v řadě podélně s motorem a spojkou

Přední náprava-Lichoběžníková, samozřejmě nehnaná, vinuté pružiny, kotoučové brzdy, teleskopické tlumiče, hřebenové řízení

Zadní náprava - Úhlová kyvadlová(vlečka), kloubové hnací hřídele, bubnové brzdy, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče

Karoserie - Dvoudvéřová, kupé, samonosná, celokovová

Brzdy - Ve předu kotoučové čtyřpístkové, v zadu bubnové, s posilovačem brzdného účinku

Spojka - Hydraulická

Řízení - Hřebenové


Teď něco k designu a výbavě - Design je jedna z nejsilnějších předností tohoto auta, navazuje na vysoce ceněnou škodu 110R a jeho design jen tak nezestárne, hodně lidí se za mým autem otáčí, stejně interiér - žádná kupa nevzhledných plastů, ale opravdu vkusná a přehledná palubní deska GL, béžový interiér, velice pohodlná sedadla, střešní okno, žádný nekrytý kov v interiéru.
Výbava je typu GL(grand de luxe) - ozdobné prvky, dva druhy interiéru na přání(béžový a černý)střešní okno, vícepolohový cyklovač stíračů, akustická signalizace zapnutých světel a u mého auta jsou zapojené i kontrolky činosti sytiče, zapnutých pásů a ruční brzdy(nevím jestli je to sériová výbava nebo to původní majitel dodělal, vím že u 130tky tyto 3 kontrolky zapojené nejsou).

Jízdní vlastnosti - Co mě při první jízdě hodně překvapilo, že auto má o hodně lepší jízdní vlastnosti než mé druhé auto škoda 120, a co hlavně, daleko lepší jízdní vlastnosti než mladší favorit a felicie - auto docela ochotně projíždí zatáčky,nenaklání se a celkově nepůsobí ani zdaleka tolik plovoucím dojmem jako 120tka, má nižší citlivost na boční vítr, lépe drží stopu, při vyších rychlostech je daleko stabilnější a oproti favoritu je to opravdu ráj....dříve jsem si myslel, že to je pěkné auto a vždycky jsem je chtěl, ale čekal jsem jen něco jako trochu lepší 120tku, ale to auto má v sobě daleko více a hodně aut té doby strčí hravě do kapsy
Brzdy jsou na suchu krásné, přední náprava možná až přebržděná, ale na mokru nebo kluzkém povrchu je třeba dávat si bacha-když se na ledě šlápne na brzdu,tak kola sice stojí, ale díky lehkému předku auto jen velice pomalu ubírá rychlost - je třeba s tím počítat a na kluzkém povrchu držet odstupy a jet opatrně, ale já s tím v zimě jezdit nehodlám, to je moje fajnové auto,něco jako veterán

Popis interiéru - Palubní deska má nejnovější sdružené přístroje pro škodovky s motorem vzadu, je v ní zakomponováno klasicky teploměr vody, palivoměr, rychloměr a otáčkoměr + kontrolky.... Páčky pod volantem ovládá levá blikry, tlumená a dlouhá světla, klakson, světelná houkačka, pravá stěrače a ostřikovače... Napravo od volantu je zapalování, nalevo spínač světel. Napravo je konzola topení a popelník, dále uzamykatelná schránka u spolujezdce - nad tím je dlouhá lišta, na které jsou další otočné spínače.... Mezi sedadly se změna nekoná, ruční brzda a turbopáčka sytiče.

Popis exteriéru - Předek má stejný jako 120tka, ale dál začíná velká odlišnost, hlavně pozvolnější čelní sklo a střecha splývavě přecházející do zadní kapoty, má jen dvě dveře(kupé).... designu vévodí čisté nenápadné linie, nic extra divokého, ale spíše elegantní a nestárnoucí.

Technickou zajímavostí je chladící systém, auto má 11 litrů chladící kapaliny, trubky jsou od zadu až dopředu do náporového chladiče, z čehož v případě špatného stavu chladící soustavy pramení známý problém - vaření, ale mě se to ještě nestalo, ani za dva roky na 120tce



Něco z koupi auta - Vyšší pořizovací cena, 30 000kč se přímou úměrou odrážela v technickém stavu, auto přede mnou měl jediný majitel, nyní 65 letý pán, který se o auto opravdu až přehnaně pečlivě staral, při prodeji mělo měsíc starou STK a emise, už on nechal snížit ve předu pružiny o závit, nalakovat nápravy, byly vyměněny všechny ložiska na kolech, veškeré tlumiče, brzy ferodo, vyměněna veškerá brzdová a spojková hydraulika, všechny nové náplně, podvozek pečlivě stříkán každé dva roky (kastle původní, nikdy nevařená bez sebemenší stopy koroze - zimu to auto nezná) nikde žádné vůle a nic takového, prostě tovární stav.

Lak si udržel hluboký lesk a nikde není ani škrábanec, nic není přestříkávané nebo měněné,navíc v mé oblíbené pískové barvě.
Plasty a kryty světel venku si rovněž udržely výborný stav.
Celkový stav při koupi byl nevídaný na takto staré auto, dokonce mi pán vyšel vstříc a přes jeho strýce se ZTP jsme vyřešili EKO.
Auto u mě bude sloužit ke srazům a výletům na veteránské účely. V zimě bude odpočívat ve vytápěné suché garáži a nevystrčí kola do doby, než bude teplo.

Úpravy co jsem udělal - Předem chci říct že nepraktikuju žádný odporný plastový tuzing nebo něco tak, já jsem udělal úpravy které tomuto autu dodaly ještě větší šmrnc.
Za prvé originální litá kola meteor, zrcátka beskyd sport(kapky) a příčný chromovaný výfuk 130LR pro lepší zvuk..... uvnitř interiéru přibyly do speciálního samo-robo panelu pod rádio tři budíky (ekonostat - spotřeba paliva, voltmetr z lady a teploměr oleje) okolí budíků lakováno bílou barvou, stejně jako konzola topení, lišta se spínači, výdechy ventilace a kličky dveří.
Žádný odporný tuzing dělat nehodlám, no fuj co kolikrát na to nahází to je hnus, ty nárazníky ,křídla, mračítka atd - chudák auto po takové úpravě.


Doplnění recenze ze dne 16.05.2012

Prosím aby nedošlo k nedorozumění,v recenzi jsem to zapoměl uvést
Hodnocení auta jako komfort a jízdní vlastnosti hodnoceno s auty té doby,tzn 80 a začátek 90 let....abych zase předešel komentářům


Hodnocení jako spolehlivost,náhradní díly a provozní náklady jsou brány všeobecně

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda

Vložit komentář

Stále bez problému slouží

Dobrý den,nevím jak se doplňuje recenze,heslo jsem zapoměl,tak to napíši jako komentář....od doby co jsem auto zakoupil se neudála žádná závada,auto je stále používané pouze rekreačně,ale nutno uznat že někdy i dost daleko...naposledy jsem s ním byl v Polsku na pár dní,Osvětim,Krakov,Varšava,Gdaňsk a ještě plno jsem tam toho projezdil....celkově asi 2400km za 4 dny,nikde nebyl sebemenší problém,po dálnici stabilně 130km/h a v pohodě

Jediná věc mě trápí,a to že asi něco odlítlo za jízdy ze silnice a narušilo to manžetu vnitřního homokinetického kloubu na poloose...zatím není děravá,ale hrozí prasknutím,musím ji urychleně vyměnit....ale to není závada způsobená autem,ty manžety byly všechny nové,kvalitní žádná čína...na jednom varhánku je to prostě narušené něčím ostrým...nebo jestli to někdo udělal schválně,ale to pochybuju,to by se mě po tom spíš prošel než řezal manžetu na kloubu

14.08.2012 | 23:44:55 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Stále bez problému slouží

Tak manžeta ti klidně praskne sama od sebe opotřebením,nebo stářím.
Záleží jak tam dlouho byla,mě ještě na starým autě po 8 letech taky praskla,za novou chtěli kolem 800Kč+k tomu vytáhnout poloosu tak do toho se mě nějak nechtělo,navíc jsem byl rád že jezdím. To bylo když jsem ještě chodil do školy po roce jsem jí vyměnil a poloosa vydržela ještě další 3 roky.Celkově i když byla nějaký čas prasklá jsem s tím najezdilo přes 100Tkm.Takže pokud není děravá tak bych to moc nehrotil,i když by se měla správně vyměnit.Protože když se tam dostane na ten kloub prach a bordel,tak to nemusí dopadnout dobře.
Zase na druhou stranu ty jí seženeš do 50Ká..:)A asi nemusíš ani sundávat poloosu.


15.08.2012 | 14:22:14 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: Stále bez problému slouží

Ale ta manžeta byla skoro nová a to poškození je takové zvláštní,jakoby je to nařízlé našikmo po jednom tom varhánku,většinou to praskne v tom spoji varháků nebo v tom sváru,ale ne na tom místě,to jsem ještě na žádném autě v tomhle místě prasklé neviděl,a ještě tak divně....poloosu vytáhnout musím,i když to má náhon na zadek,má to vnitřní a vnější homokynetický kloub a aby se vyměnila manžeta tak ten kloub se musí sundat....naštětí je to jednoduché,žádné rozdělávání hlavy kola jako u favorita,ale akorát se povolí několik šroubů které drží kloub u kola,poloosa se sklopí a vytáhne z převodovky....práce na ní je skoro stejná co u aut s předním náhonem,musí se odendat kloub,je jedno jestli vnitřní nebo vnější a teprve pak vyměnit manžetu....kvalitní stojí okolo 170kč

15.08.2012 | 21:38:06 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Tak pokud vím..každý se tady může vyjádřit jak chce...:DD.A řešit taky co chce..:D
Máš pravdu je to jedno..ale nevidím nic špatnýho na tom.Že si tady o tom lidi něco řeknou.

22.05.2012 | 00:55:55 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Nakonec..není co řešit.Je to tak..jak je.:)

19.05.2012 | 23:04:52 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Co to tu blbouni řešíte za nesmysly.Vždyť je to úplně jedno k čemu se favorit přiřazoval.Nepochopitelné jak obsáhle tady někdo vyvalí slátaniny a navíc nerozlišuje měké a tvrdé i,y.

21.05.2012 | 21:26:36 |   | 88.102.67.* Reagovat

Ono sportovní auta...Škodovka nedělala snad nikdy.
Maximálně esteticky...jako Favorit Sport Line..apod.
Ale pod kapotou měl sotva 70 koní...to samé Rapid výkon 43KW...a v té době.
Byla auta typu GOLF II GTI R19 16V Tipo Abarth,Civic SI...auta co měla auta co měla kolem 140Koní.
Ty se vyráběli od roku 1988-1989...R19 16V jsem měl.Kamoš měl před 3 lety...2 Golfy GTI.A to byla opravdu dobrá auta..co hlavně jeli.
A Škodovka nemohla nabídnout nic takového.Automobilky měli nespočet motorů...různé druhy výbavy atd.
A během jednoho roku..by škodovka nemohla dosáhnout toho co ostatní měli už několik let.:)

19.05.2012 | 22:40:32 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Musím vás trochu poopravit,škodovka sportovní auta dělala,škoda 130RS,130LR,Rapid 130RH(70-80 léta)v třídě do 1300ccm tato auta prakticky neměla konkurenci,jestli vám říká něco rally monte carlo 77 tak víte o čem je řeč,naprosto neznámá škoda 130RS někde z východu dokázala vyhrát třídu do 1300ccm a v celkovém umístění obsadila myslímže 8 místo,což bylo tenkrát obrovské překvapení,a i dnes dokáže hodně aut parádně potrápit....ladila se na výkon tak od 80-100kw,což dokázalo s autem těžkým 700kilo nadělat divy,+ výborné jízdní vlastnosti a těžiště,čest jejím konstruktérům

Tato auta nebyla vhodná na okruh,tam nízkobjemový motor nedokázal moc,ale na rally kde je hodně zatáček nemá konkurenci,tam není potřeba takový výkon,ale spíše vinikající jízdní vlastnosti,což tyto závodní škodovky splňovali na jedničku....je až neskutečné,z jak chudého základu dokázali konstruktéři postavit špičkové závodní auto které se mohlo bez obav postavit konkurenci




Sériový rapid není moc sportovní auto,vypadá tak,ale ten motor na to prostě nemá,i když se snaží a rychlost kolem 165kmh vytáhne,tak prostě na plnohodnotné sportovní auto to nemá....to je takový low-end sporťák,ale jako docela povedený,hlavně design

19.05.2012 | 22:54:26 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Tak to ano..ale myslím sériově vyráběná pro veřejnost:)

19.05.2012 | 23:03:04 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Sériově vyráběná pro veřejnost ne,ale aspoň sportovně vypadaly:-D
Moc bych uvítal kdyby se vyráběla nějaká retro edice rapida s dnešní technikou......pořádný sporťák,s motorem před zadní nápravou,pohonem zadních kol,a s pořádným atmosférickým dvanáctiválcem:-D.....ale pro takové auto budu muset jinam

19.05.2012 | 23:38:10 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Říká ti něco třeba Haugland? Jinak vyrábět sériově sporťáky v RVHP prostě nešlo, bo by to byl buržoazní přežitek, tady se muselo vyrábět pro masy a levně z domácích surovin a součástkové základny - tečka.
Co dokázala 110R cupé ve své době už se nikdy nezopakuje, ale žijeme v úplně jiném světě..........

20.05.2012 | 17:13:23 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Tak to jedině škoda 110R....

u sportovního vozu nejde jen o výkon... Faktem ale je, že i ta ona 110R se nijak od sériového vozu nelišila, tedy až na vzhled :-)

29.05.2012 | 10:36:32 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

nesuď sporťák podle výkonu motoru.
Rapid nejni sportovní motorem, ale podvozkem :)
nejbližší opravdovej sporťák je Porshe 911

ono je to těžký, když komunisti řekli že to stačí, to a to se vyvíjet nebude. škodovka nesměla bejt "lepší" než žigulík. stačilo že škodovka měla 3 výbavy (S, L a GL) a v roce 1987 dokonce 6 motorů (105, 120, 120LS, 130, 135 a 136). a stejně 130-136 povolili kvůli tomu že v rusku už nějakou dobu montovali žigulíky s 1.3, 1.5 a 1.6L motorem
kdyby povolili pár projektů byla by škodovka dneska někde jinde (viz Škoda 720 apod.)
i zadní náprava co má rapid měla bejt úplně jiná (lepší), ale bylo zakázáno upravovat kastli, takže vývojáři udělali co mohli a vznikla z toho vlečka (zadní náprava s kyvnými vlečnými rameny) tak jak ji známe

20.07.2013 | 11:12:28 | mrtvola  | 89.24.185.* Reagovat

RE:

To že škoda mala dokonca 6 motorov je prd platné pretože všetky išli(či skôr nešli) skoro rovnako a že najbližší šporťák je 911?Ty berieš niečo tvrdé?Ty si určite zarytý škodovák,u nás som poznal zarytých fanúšikov čz a jawa ktorý stále tvrdili že tieto značky boli niečo supervýborné a boli najlepšie na svete,potom som zohnal knihu o motocykloch a požičal som im ju a tam sa dočítali že čo mali tie slávne jawy v roku 1989 tak to mali japonské alebo anglické motorky v roku 1960 pozri si takú hondu cb 750 z roku 1969 a porovnaj ju z jawou 350 1990.A nezaujíma ma to čo škoda bola možno mohla byť keby to,keby tamto,ale zaujíma ma to čo je dnes.

20.07.2013 | 12:36:46 |   | 178.40.180.* Reagovat

RE:

co se ti nezdá na podobnosti Porsche 911 a Rapida? motor vzadu za zadní nápravou, hnaná zadní náprava, koncepce obou náprav (vepředu lichoběžník, vzadu "vlečka")
šikmý ramena zadní nápravy jsou u obou aut docela rozměrově podobný, podélný má porsche o cca 10cm kratší, u šáde je to ale taky realizovatelný :)

jo, porsche má tak o 150 koní víc, je celkově líp udělaný protože nemuseli používat maximum již vyráběnejch dílů, poslouchat stranu a plnit pětiletky...

20.07.2013 | 19:33:17 | mrtvola  | 89.24.185.* Reagovat

RE:

V těch posledních vašich slovech je právě ten zásadní rozdíl mezi těmi auty!:)
To bych mohl říct že Žiguláč je podobný s BMW nebo s Mercedsem kvůli zadní nápravě.A takových podob či porovnání je na světě dost.Bohužel tohle je asi tak jediné co může tyto rozdílná auta nebo i jiná technicky podobná spojovat..

20.07.2013 | 22:55:56 |   | 78.102.114.* Reagovat

RE:

kamarát,
Jawy vyhrávaly silniční okruhy, plochodrážní byly extratřída, a ti japonci o kterých tu meleš od nich kupovali licenci. Že to komančové nepovolili dál vyvíjet je věc úplně jiná , ale ve své době to byly bezkonkurenční stroje a konstrukcí předběhly dobu dobře o 10-15 let.

20.07.2013 | 19:59:28 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE:

Japonci nekupovali žádné licence, oni nám to sprostě ukradli a okopírovali. Totéž udělali s MZ východním Němcům. A teď jsou nejlepší, ale z našeho vývoje - a svých schopností.

21.07.2013 | 07:47:41 |   | 89.102.163.* Reagovat

RE:

Ale mňa dnes nezaujíma čo okopírovali pred 50-60 rokmi,ale dokázali to vylepšiť a dnes sú č.1 na svete vo výrobe kvalitných áut, elektromobilov,hybriddných technologíí,motocyklov,elektroniky,a nemyslím že by dodnes žili z toho čo okopírovali"z našeho vývoje" Tak isto aj korejci a číňaňia od japoncov toho dosť okopírovali ale jap.dokážu byť stále niekoľko krokov pred nimi.

21.07.2013 | 08:49:49 |   | 178.40.180.* Reagovat

RE:

Bohužel,
soudruzi to prodali za pár švestek, valuty byly valuty.....

21.07.2013 | 11:02:42 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

To lubos

Myslím že jsi na to sám poukázal,proč němci koupili Škodovku a ne Trabant nebo Wartburg . Protože nejsou blbí a vycítili potenciál . Já rozhodně nejsem Škodovkář ale určitě jim nelze upřít určitou úroven .

19.05.2012 | 20:16:22 |   | 86.49.72.* Reagovat

Ale historii nezměníš..jednou už se stalo.
Takže je Škoda v koncernu...nebo by nebyla vůbec.:)

19.05.2012 | 13:28:24 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak lepší v koncernu než vůbec,to je jasný,ale zase jenom dobrý to taky není,třeba auta která se líbí mě,tzn sportovněji střižená,už škoda díky koncernu asi nikdy vyrábět nebude

To nikdo neví jak by to dopadlo,i když to je pravděpodobněší,pořád to jsou jen dohady,třeba by se stal nějaký zázrak a škoda by přežila i bez koncernu,zase favorit už tak zastaralý nebyl a těch 150 vylepšení o kterých tu taky byla řeč,byla jen vylepšení estetického rázu,jinak favorit byl i po faceliftu pořád favoritem,žádná radikální změna se tam neodehrála....ale to nikdo neví,klidně to mohlo nabrat rychlý spád a škoda mohla dopadnout stejně jako trabant

19.05.2012 | 17:14:54 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE:

Opravdu Favorit byl hodně zastaralí...
když to vezmu setkal jsem se skoro se všemi auty.Jeho třídy ze stejných let.
Opel Kadett,VW Golf II,R19,Honda Civic,Citroen ZX,Fiat Tipo,Astra F,..a když porovnáš jízdní vlastnosti výbavu, design,kvalitu zpracování materiály.Tak ty auta jsou proti tomu o několik let dopředu a o třídu výše.
Těžko tohle člověk vysvětlí ,ale je to prostě tak.:))
I Felicie byla zastaralá ta měla vyjít tak v roce 1992.Aby se mohla trochu rovnat konkurenci.
Proběhlo více změn ne jen designu..i materiálů zpracování apod.
Dalších věcí jako různých kabelů od elektriky apod.

19.05.2012 | 22:30:18 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tie autá, čo si vymenoval, sú naozaj o triedu vyššie (nižšia stredná trieda), kdežto favorit patril do segmentu B (malé autá) spolu s autami ako opel corsa, vw polo, renault clio, fiat uno, ... To, že bol favorit zastaralý, je jedna vec. Ale pre majiteľa bolo myslím si dôležitejšie, či bol spoľahlivý v porovnaní s vymenovanou konkurenciou. A ja si myslím, že v spoľahlivosti za konkurenciou nezaostával.

19.05.2012 | 22:55:09 | roman  | 78.98.78.* Reagovat

RE:

No myslím že se pleteš Favorit byl nižší střední třída..:))

19.05.2012 | 23:00:05 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Větší blábol si vypotit nemohl :-)

20.05.2012 | 10:17:53 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE:

Jakej blábol?

20.05.2012 | 11:56:16 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

fáčko je MALÉ auto ne nižší střední :-)

20.05.2012 | 17:15:27 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Nevím no...všude se dočítám že je to auto nižší střední třídy.Beru to tak od jak živa..i v dobové recenzi uvádějí nižší střední třída.Felicie patří do kategorie malých aut.
A jak čtu kdekoliv i chytrá Wikipedie :D..mě uvádí automobil nižší střední třídy.
Dokonce sama automobilka Škoda uvádí Favorita jako auto nižší střední třídy.Nikdy jsem o tom nepřemýšlel..ale jak hledám kde hledám.O skupině malých aut.Nevidím nic:))

20.05.2012 | 17:31:42 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

V době vzniku patřil..do nižší střední třídy.
Dnes už tak nevypadá..ale spíše patří mezi malá auta.
Což spíše je objektivní to kdy vznikl.To by potom mohlo být každé 20 let staré.Auto posunuto o třídu níže nebo výše.:)A nakonec by se označení tříd..ani nemuselo používat.:)

20.05.2012 | 17:35:13 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Nehodlám surfovat celý internet (mimochodem WIKI je otevřená neověřená encyklopedie), ale odpověděl jsi si sám, felda je jen překarosované fáčko :-).
Jedině snad by se dalo napsat "auto pro nižší střední třídu" :-), měřeno pohledem občana záp.Evropy v r.89.

21.05.2012 | 11:57:00 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Já jsem to právě všude projel:D:)..díval jsem se na dvě dobová videa.Prospekty...historii vozu.Recenze..bazary.testy.Pak weby klubů favoritů.A všude jsem se dočetl nižší střední třída.
Vím že Felicie je překopaný Favorit...ale spíše jsem toho názoru.Po letech se změnila měřítka.
A první homologace na tohle auto byla nižší střední třída.
Až pak Felicii zařadili někam jinam:))
Nemůžu to vyloženě tvrdit..ale kamkoliv se podívám vidím nižší střední.:))Dočetl jsme se i na že Felicie ve své době byla zástupcem nižší střední třídy.Až dnes patří mezi malé vozy..ale myslím že hlavní je to.Co značila v době vzniku..protože s 90% procent auta nižší střední..ve výrobě od 90 let.By dneska patřila k malým autům.Dnes je i malé auto z venku robusnější a exteriérem větší.
Je to taková zbytečná debata:),ale spíš si stojím za svým:)

21.05.2012 | 13:27:52 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Měřítka se rok od roku posouvají.. Ale prostě také mám za to, že Favorit byl vždy nižší střední... A nevidím důvod proč by svými rozměry neměl být. Zvláště když felda nižší střední byla, a to už byla doba s rozměry sakra někde jinde.

21.05.2012 | 16:53:21 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Tak určitěééééé..................,spíš nižší než střední. Prémie budou co? Nižší, kur*va Halík, nižší! Myslím politicky! Felda byla malé auto a Fáčko je totéž :-).

21.05.2012 | 16:57:30 |   | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Navíc dneska jsou už i malá auta větší než favorit :-).

21.05.2012 | 16:58:50 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

řeknu ti malé tajemtsví, a to, že se vozy řadí do tříd podle dvou věcí - podle věcí politických a rozměrových.....

A na malý vůz by favorit potřeboval zkrátit na svou dobu dobrého přes půl metra !!!! Na nižší cca 20cm.... Ale dobře, budu tě brát jako moderního člověka, co škatulkuje vozy podle dnešních parametrů. Pak máš zajisté pravdu :-D Kázeň musí být! Jen tak je to správne soudruhu.

29.05.2012 | 10:32:36 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Já jsem též názoru..že v době vzniku nepatřilo k malým autům.
Favorit měří kolem 3.8 metrů.Podobně jako Opel Kadett..auto nižší střední.Ale na druhou stranu si myslím že důležité je to za co byl označen v době vzniku.Nikoliv 20 let po...

29.05.2012 | 12:14:49 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Bylo vícero zájemců, třeba Renault (zaplať pán bůh nevyhrál), ale pochopitelně jako samostatná značka by nepřežila, byla o moc pozadu a potřebovala technologie.

20.05.2012 | 17:16:56 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

v pohode

myslím, že je tam trocha srdca...ale i dosť objektivity...je pravdou, že sa Favorit s poslednými Rapidkami nemohol zrovnávať - najmä nie v komforte, vnútornej hlučnosti a spoľahlivosti...Favorit bol typický rýchlokvasný produkt, potreboval ešte aspoň rok-dva na vychytanie nespočetných múch...je lepší iba praktickejšou koncepciou...je škoda, že Nemci nehodlajú investovať do výroby retro-Rapidky s novodobou koncepciou a pôvodnými tvarmi...prajem veľa šťastných kilometrov!

16.05.2012 | 23:59:24 | SKnacionalista  | 92.60.58.* Reagovat

RE: v pohode

Já mám o vývoji favorita doma celou knihu,hlavním problémem tam byl čas,to co se v automobilkách které na tom byly výborně stihlo za 6 let,v AZNP museli stihnout za 3 roky....a když se k tomu přičetlo to,že favorit byl úplně nové auto,s původními modely měl společného kromě přepracovaného motoru jen pramálo,a všechno se muselo vymýšlet a projektovat nové,v časové tísni a malými zkušenostmi tak i tak je favorit ještě dobrý výsledek....ale jak píšete,s rapidem se jízdními vlastnostmi a komfortem měřit nemůže,výhodou je u něj koncepce a větší praktičnost

Nového rapida se nedočkáme,to by bylo moc exkluzivní,dnešní škoda musí být hlavně praktická,ne moc drahá,s podprůměrným designem....prostě nic originálního už se vyrábět díky VW nebude,proč by VW konkuroval sám sobě

17.05.2012 | 12:26:00 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: v pohode

Spíše Škoda je dost drahá.Co se týče nových aut..ono nabízejí Fabii od 250 000Kč.Ale výbava skoro nulová.Když si člověk zvolí vlastní ,tak se vyšplhá přes 400 000Kč.
A když přidá dalších 50-100 000Kč.Tak má auto jiné značky ale o třídu výše.
Co se týče dílů...i když spousta lidí to přehlídne.
Nepatří k těm levnějším..už jezdím v práci se 3 Škodovkou a mámě tam ještě další čtyři tak vím o čem mluvím:)
Něco je levnější něco naopak až příliš drahé..nemluvně o tom že spousta kusů.Má problémy s motorem a elektrikou.
A navíc překvapí věci..se kterými se člověk u jiných aut ani nesetká.
Zatuhlé stěrače prodřené trubky kliamtizace a podobné kraviny.Skřípání vrzání atd.
Což mě osobně nepřesvědčí asi nikdy o tom.Proč bych měl chtít takové auto.
Jak už jsem několikrát říkal jede doveze odveze.Jinak nic!
A ještě jak říkáš podprůměrný nudný tuctoví vzhled...
Sice pochází z jednoho stáda jako VW..ale to je dle mě o proti tomu auto.Škodovka chudý příbuzný...
I když ta značka..na druhou stranu za to ani nemůže.Navíc v tvé poslední větě..je to přesně vystiženo.
Pro mně poslední Škodovka..co na mě možná trochu zapůsobí je 1000MB...nic více.

17.05.2012 | 22:25:30 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: v pohode

No tak s tou první polovinou článku souhlasím,to je pravda,za tu cenu by už jinde dostal třeba o třídu vyšší auto,ale asi tak špatná obchodní strategie to není když se škodě zvyšují prodeje:-D
Tak ono osud této automobilky se musí brát trochu s rezervou,prvně socialistické plánování,a když už to pominulo tak zase VW který z toho udělal podprůměrnou automobilku
I na to,jak tvrdé to bylo,ještě ta auta taková tragédie není,a když se podíváte jaké prototypy škoda v druhé polovině 20 století měla už připravené do výroby a nakonec z toho díky soudruhům sešlo tak je to hodně smutné,a kdyby se tato auta vyráběla tak je dnes škoda samostatná a naprostá špica....vyrábělo se z toho co bylo a co soudruzi dovolili,ale i tak ještě aspoň trochu přemýšleli hlavou a dokázali z toho mála vytěžit maximum

Dnes je situace podobná,sice není finanční tíseň,ale zase škoda nesmí vyrábět nic lepšího než VW,což znamená zase omezování vývoje

17.05.2012 | 22:55:34 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Ak by nebolo W, tak dnes je škodovka na úrovni Dácie, alebo by SKRACHOVALA!!

Podakuj sa W, že existuje a už prestaň TARAŤ o xuj...ách, lebo sa to ani nedá čítať!! Koľko máš rokov, že si taký hlúpy?

Zahoď tú knižku do pece, alebo si ňou búchaj do hlavy, ak Ti to pomôže, ale: NEKLAM, preboha, lebo si vymývač mozgov a 100x opakovaná lož a hlúposť nakoniec zabije aj ten posledný kúsok pravdy, Ty súdruh.

Socializmus asi si nepoznal, že áno?:))

17.05.2012 | 23:03:30 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Ty kokso, 2O rokov?! Fuj, že sa nehanbíš?..:)

17.05.2012 | 23:04:59 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Lubošku,a já jsem snad říkal něco že je to špatně,já jsem jen napsal fakta,že škodovka nemůže vyvíjet co chce díky VW
Za to nemůže škodovka,že ji komouši dovedli na pokraj totálního krachu,a jen díky VW přežila....ale díky tomu že nám VW pomohl nebudu mlčet,prostě tak to je a ty na tom nic nezměníš,tak už se uklidni

18.05.2012 | 22:12:31 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Iba VEK a málo rokov Ťa ospravedlňuje, lebo ja som v 20-tke tiež veľa rozumu nekúpil..:), ale si ODPORUJEŠ v každej fruhej vete.

Škoda patrí do KONCERNU, a W je všetko, len nie druhoradý výrobca!! a nebyť W, tak dnes Škoda nie je tam, kde je dnes!

Škoda, že neviem presne odcitovať presne tú vetu, ale W KRIVDIŠ a akmáš trochu za ušami, kľudne sa za koncern POMODLI, pretože to bol zázrak, že si všimli malú smradľavú fabriku, ktorá robila autá STARĚ už na výkresoch..., taký bol socializmus.

Málo peňazí, málo tovaru, iba veľa kecov.., ako ja teraz:). ahoj.

18.05.2012 | 22:36:27 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Tak kdyby to pro ně byla tak hrozná,smradlavá a neskutečná fabrika tak proč by si jí všímali,možná proto že věděli že je tam potenciál,co byla škoda před komunistama,taková fabrika že na ni mělo jen máloco,a dobře věděli že v nás nějaký potenciál je,protože kdyby z toho nic neměli tak by to asi nedělali,to je jednoduchá logika.....jako trabant nebo vartburg,tam nebylo nic tak zanikli,a žádnej VW se jich nevšiml,kromě toho že po nich převzal fabriky kde vyrábí svoje auta

Já jen říkám co pramení z toho být v koncernu,nesvoboda a nemožnost si dělat co chtějí....a z tou podprůměrností jsem to myslel trochu jinak,že nevyrábí nic extrovního,prostě všechny modely jsou jen průměrné


Nevím proč jsem to sem vůbec dával,kdybych věděl že semka zase dolezeš tak tu recenzi ani nepíši,už si konečně najdi jinou zábavu,na tvůj komentář je tohle poslední odpověď,tímto na to házím ignor,ať si píšeš cokoliv

18.05.2012 | 23:03:59 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Získali 15 mil. trh..., v STREDE Europy, v jednej z najvyspelejších soc. krajín.

Made in Czechoslovakia mala a má stále cenu v mld CZK.

18.05.2012 | 23:10:18 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: v pohode Ty kokso, Ty berieš prášky?!! Prečítaj si po sebe, lebo blúzniš!!

Teraz som si kukol posledné Tvoje vety..budem celkom rád, aspoň sa nebudeš zhadzovať.

A prečo Trabant a Wartburg...., to snád nemyslíš vážne, ale verím, že na to prídeš aj sám, prepáč, že som si dovolil čítať, najprv napíš KTO ich môže čítať, kto nie, .........

........doteraz som si naivne/zrejme/ myslel, že ak niekto ZVEREJNI slobodne a vážne svoj komentár, tak ho KAŽDY môže ROVNAKO slobodne a vážne prečítať...:)), ale čo už, logika je sviňa.

A prepáč, že som obdivne nevzdychal pri Tvojich komentároch, hm, sorry.

18.05.2012 | 23:16:46 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: v pohode

Nebýt VW...tak Škodovka z 99% zkrachuje.
Aby z Favorita udělali trochu auto..tak prošel 150 úpravami.Protože po roce 1990..o něj na západě nebyl absolutně zájem.Byl příliš technicky pozadu...
Až teprve Octavie v roce 1995...byla schopna trochu konkurence.
Co vím tak Škodovka měla miliardy dluhů...a na výrobu aut.Která by byla schopna konkurence.A tím pádem se dobře prodávat prostě neměla.Takže by pravděpodobně skončila.
A dle mě je dobře že to tak dopadlo...navíc VW byla jediná společnost.Která zaručila že ponechá vůbec logo Škoda.
O Škodovku mělo zájem několik automobilek..ve finále byl Renault a VW...jenže Renault chtěl zmazat Škodě i logo.Tak i to je důvod proč to vyhrálo právě VW.
A zase nazvat Škodu podprůměrným autem??Ani ne...na to co byla před rokem 1989..tak si dle mě vede mnohem lépe.
Koukni se na konkurenci Favorita...neměl šanci.Jedině komu mohl konkurovat a s čím se dal rovnat byla Lada Samara.
Je to těžký...kdo na těch aut vyrůstal.Tak to vidí jinak.Kdo zažil jiná auta v té době.Nebo i jako kluk se vozil v jiných značkách.Tak vidí ten rozdíl...který tam prostě je.:)

18.05.2012 | 00:25:27 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: v pohode

Ale já jsem nepsal že je to špatně,a vím že naděje že by se škoda prosadila byly velice malé....já jsem jen psal z toho pramenící problémy,že škoda nemůže vyrábět co se jí zlíbí a jak se jí zlíbí

18.05.2012 | 22:14:38 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: v pohode

Mě naopak škodovka vyhovuje.Výbava mi stačí v základu,odveze doveze,emoce při řízení neprožívám,nic mi nevrže,hadice se neprodírají,pár prkotin jinak dobrý.Tak to vidím zase já.Holt každý musí vědět sám co chce.Je proto zbytečné tady psát články jak přes kopírák o pro někoho nestravitelných škodovkách.Já jsem spokojený ty né ,no a co? Život je o jiných hodnotách než o plechových krabicích ve kterých my jezdíme bez ohledu na znak na kapotě .A cena za ty naše popelnice?,to už musí posoudit každý sám .Všechny značky auta vyrábějí,lidi je kupují a které je lepší nebo horší mě už vůbec netrápí.To by pak stačila jedna značka na světě-ta nejlepší.Ale tak tomu není.Sto lidí sto chutí,to je naprosto normální.Snažit se hodnotit jestli je auto takové nebo makové,proč bych se s tím zabýval,jezdím s tím co mám a na co mám,jiné značky nehaním a je mi fuk jestli mám 5kw nebo 150kw,dojedu kde potřebuji,odvezu co mi vleze ,víc nepotřebuji.Na tom není nic k nepochopení.A že si někdo koupí pěknější a dražší auto než mám já ?To mě už vůbec netrápí,spíš naopak,čím více se budou auta kupovat tím víc( čím dražší tím líp)práce bude pro lidi a ti zase si víc koupí a tak furt dokola-však to znáte.

18.05.2012 | 04:46:54 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE: v pohode. Škodovka má práveže DOBRE meno a napr. v DE sa neraz stalo pri po-

rovnávacích testoch, že Škoda zvíťazila a Nemci si škrabali hlavu, ako to vysvetliť zákazníkom...

napr. taký test A4 Avant 4y4 a Škoda scout 4x4..., kde Škoda doslova DEKLASOVALA štyri kruhy.

preto niektoré vychytávky, aj za pár SKK Škoda NEMôŽE mať, lebo potom by sa nepredávali predražené šunty z Audi.

napr. Skoda nepozná všetky samostmievacie spätné zrkadlá..., iba vnútorné...

Skoda je v koncerne, takže peniaze tečú do jednej kasy, ale potrebujú predávať aj "svoje" autá, nieč iba z Čiech, či SVK..:)

18.05.2012 | 15:06:45 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

náhodou

náhodou, beru to jako dobrou karikaturu.... Já tyhle škodárny zbožňuju a také bych dokázal napsat veskrze kladnou slohovku, ale prostě jakmile vidím komfort hodnocený tolika body nemluvě o jízdních vlastnostech, nemůžu se nenasmát :-D Ale jinak moc dobré :-)

16.05.2012 | 10:30:09 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE: náhodou

Ale to hodnocení je bráno z kategorie podobných vozidel a hlavně vozidel z té doby
Určitě proti vládní limuzíně,s několikazónovou klimatizací,masážními sedadly a nevím čím by muselo být hodnocení komfortu staré škodovky asi tak 0,5/10

Jo pro všechny,to hodnocení je u komfortu a jízdních vlastností srovnávané s auty té doby,to jsem do recenze zapoměl zmínit

16.05.2012 | 18:52:31 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: náhodou

No samozřejmě :-) Už si ale někdy jel v polském Fiatu? Alá 125? Nebo i žigulík, ikdyž v těch prostě tak pohodlno nebylo? .... tomu říkám komfort té doby, kožené sedačky, liskové péra, měkoučké povezení, prostoru na grupnsex :-D :-) Proto mne to trošku zarazilo, ale jinak samozřejmě ok :-)

21.05.2012 | 16:49:05 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat