Osobní
Terénní
X
Jeep
Cherokee
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Jeep Cherokee 2,2 M-Jet 4WD, AT, Limited 530 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje Možnost odpočtu DPH
Jeep Cherokee 2,2 M-Jet 4WD, AT, Limited V prov. od 2019, 125 000 km
Diesel, suv
2 184 ccm, 143 kW (194 PS)
     


Prodám Jeep Cherokee 2,2 AWD 9ATX 200k Act Drive II 549 000,- Kč
Možnost odpočtu DPH
Jeep Cherokee 2,2 AWD 9ATX 200k Act Drive II V prov. od 2018, 130 740 km
Diesel, suv
2 184 ccm, 147 kW (200 PS)
     


Předchozí 1 2  
Zobrazeno 21-22 (z celkem 22)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Jeep Cherokee - historie značky auta

Jeep Cherokee je opravdový terénní automobil kompaktní velikosti. Jedná se o dvou nebo čtyřdvéřové SUV, vyráběné americkou automobilkou AMC, později převzatou Chryslerem.
První Jeep Cherokee série SJ vyráběl v letech 1974 až 1983 americký Jeep, tehdejší divize automobilky American Motors Corporation (AMC). Auto bylo odvozené od modelu Jeep Wagoneer, který původně navrhl designér Brooks Stevens v roce 1963.
Jeep Cherokee měl dvoudveřovou karosérii a nabízel se jako "sportovní" dvoudveřová kombi verze modelu Jeep Wagoneer. V prodejní brožurce k vozu Cherokee z roku 1974 je použitý termín "Sport Utility", kterým se dnes označují vozy kategorie SUV. Čtyřdveřové provedení modelu Cherokee bylo uvedeno poprvé až v roce 1977.
Kromě základního modelu se Jeep Cherokee SJ nabízel ve vyšších stupních výbavy včetně verze S (Sport), Chief, Golden Eagle, Limited, Classic, Pioneer a Laredo.
Cherokee se během své historie prodával jak na trzích s levostraným řízením, tak také ve velké Británii a Austrálii, kde se používá pravostranné řízení. Hlavní výroba modelu Jeep Cherokee SJ byla v Toledu ve státě Ohio. Auto se také vyrábělo v Argentině, kde se model přejmenoval na Jeep Gladiator.
Cherokee se také nějakou dobu montoval v australském Brisbane, ale kvůli jeho vysoké spotřebě paliva a dražší ceně, oproti srovnatelným japonským terénním vozům, nebylo auto na tomto trhu příliš konkurenceschopné.
Nová generace Jeep Cherokee série XJ byla představena v roce 1984. Byl to první Jeep, který dal přednost podvozku s žebřinovým rámem, oproti tradiční konstrukci karoserie na nosném rámu. Auto, které se blížilo dnešním představám o moderním SUV, mělo inovativní vzhled, který rychle začali napodobovat další automobilky.
První návrhy vzhledu nového Cherokee XJ pochází již z roku 1978, kdy společný tým složený z inženýrů z AMC a Renaultu navrhl několik několik prvních skic. Tyto první návrhy Cherokee XJ měly silný evropský vliv, díky tehdejšímu partnerství s Renaultem, ale většina stylistických prvků byla navrhována americkými návrháří pod vedením Richarda Teague.
Jeep věděl, že konkurenční General Motors vyvíjí nový nadějný dvoudveřový model Blazer. To vedlo automobilku AMC k tomu, aby angažovala jednoho z nejlepších inženýrů pracujícího do té doby pro automobilku Ford, kterým byl Roy Lunn. Ten pro Cherokee XJ navrhl nový systém zavěšení Quadra-Link. Francouzský inženýr Francois Castaing zase stál za vývojem nové pohonné jednotky použité v modelu Cherokee XJ. Tento motor byl mnohem menší, než motory, které se do té doby používaly u terénních vozidel a přispěl výrazně se snížení hmotnosti nového auta.
Jeep Cherokee - historie značky auta (dokončení článku)  »