Osobní
Terénní
X
Alfa Romeo
Spider
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Alfa Romeo Spider - historie značky auta

Alfa Romeo Spider je 2-dveřový roadster vyráběný italskou automobilkou Alfa Romeo v letech 1966-1993. Auto je považováno za designovou klasiku, a zůstalo tak téměř celé první tři dekády ve výrobě jen s drobnými estetickými a mechanickými změnami. První tři série byly sestaveny společností Pininfarina v Itálii, a úplně poslední Spider byl vyroben v dubnu 1993. Nicméně 23. května 2012 Fiat oznámil, že společně s automobilkou Mazda plánuje vytvoření nového modelu Spider pro rok 2015 na základě platformy Mazda MX-5.
Historie: Název auta pochází z anglického slova "speeder", což je dvoumístný koňský vozík, a nemá tedy nic společného s pavouky, jak by se na první pohled mohlo zdát. Některé jiné značky používají podobný název, například Maserati Spyder či Ferrari 250 California Spyder.
1. série auta (1966–1969): Na podvozku řady Giulia 105 byl Spider zahájen na 36. autosalonu v Ženevě v roce 1966. Motor byl 1570 ccm čtyřválec Alfa Romeo o síle 109 koní (81 kW), auto disponovalo 5-stupňovou manuální převodovkou, kotoučovými brzdami a nezávislým předním zavěšením. Rozvor auta činil 2250 mm, délka 4255 mm, šířka 1626 mm, výška 1295 mm, a jeho pohotovostní hmotnost byla 996 kg. Nový Spider 1300 Junior s 1290 cc motorem produkujícím 89 koní (66 kW) byl představen v roce 1968.
2. série auta (1970-1982): V roce 1970 byl představen Spider druhé generace s výrazně prodlouženou zadní částí karoserie umožňující zvětšení zavazadlového prostoru. K dalším změnám došlo uvnitř i venku auta, šlo například o nepatrně odlišnou mřížku, nová madla dveří či lepší obložení interiéru. O rok později získalo auto nový a výkonnější motor 1962 cc, 132 koní (98 kW). Auto si stále zachovávalo 5-stupňovou manuální převodovku, jeho pohotovostní hmotnost činila 1040 kg, rozvor 2250 mm, délka 4120 mm, šířka 1630 mm a výška 1290 mm.
3. série auta (1983-1989): Třetí generace auta byla uvedena v Severní Americe pro modelový rok 1982 se zavedením 2,0 l motoru Bosch s elektronickým vstřikováním paliva. Spider prošel zásadními úpravami stylingu v roce 1983, kdy došlo k zavedení černých gumových předních a zadních nárazníků, a přidání malého gumového spoileru do víka zavazadlového prostoru. Tyto změny auta však nebyly veřejností přijaty zrovna nejlépe. Model Quadrifoglio Verde byl představen v roce 1986 s mnoha estetickými vylepšeními, včetně nového předního a zadního spoileru, unikátními 15" slitinovými koly a volitelnou odnímatelnou střechou. Vnitřní výbava zahrnovala červené koberce a šedé kožené sedačky s červeným prošíváním, pětistupňová manuální převodovka v autě zůstala. Drobné změny nastaly v období 1986-89, včetně přidání nových barevných odstínů, a některé modely představily automatické bezpečnostní pásy. Rozvor auta zůstal stejný jako v předchozí generaci, tedy 2250 mm, délka byla prodloužena na 4288 mm, šířka naopak nepatrně zkrácena na 1628 mm a výška na 1240 mm.
Alfa Romeo Spider - historie značky auta (dokončení článku)  »