Osobní
Terénní
X
Fiat
Uno
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Fiat Uno 45 1.0 i, ČR, 146 A Fire 49 999,- Kč
Fiat Uno 45 1.0 i, ČR, 146 A Fire V prov. od 1989, 116 000 km
Benzín, hatchback
999 ccm, 33 kW (45 PS)
     


Prodám Fiat Uno 45 Tuzex TOP ! 149 900,- Kč
Fiat Uno 45 Tuzex TOP ! V prov. od 1984, 49 416 km
Benzín, hatchback
903 ccm, 33 kW (45 PS)
     


Zobrazeno 1-2 (z celkem 2)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Fiat Uno - historie značky auta

Fiat Uno je malé osobní auto, jehož historie trvala pouhých 12 let. Tento automobil byl italskou automobilkou Fiat vyráběný v letech 1983–1995 v Itálii a v Polsku. V Polsku se vyráběl do října 2002, název Uno byl znovu zaveden v Jižní Americe v roce 2010 na bázi vozu Fiat Panda. Brazilská produkce skončila na konci roku 2013. Kombi a sedan odvozené od modelu Uno dostaly označení Duna.
Uno bylo veřejnosti představeno v roce 1983 jako náhrada za stárnoucí vůz Fiat 127. Tento třídveřový nebo pětidveřový hatchback s nízkým součinitelem odporu vzduchu zpočátku používal motory již existujících modelů. První auta měla k dispozici motory 903 cm3 OHV z Fiatu 127 a 1108 cm3, 1300 cm3 z Fiatu Ritmo. První dieselový motor byl předtím používaný ve Fiatu 127D. Roku 1985 započala výroba moderních motorů řady FIRE 1000 ccm 33 kW. Ty se v malých fiatech dodnes používají díky své nízké hmotnosti a lepšímu výkonu. Motor si navíc získal oblibu pro svou spolehlivost a odolnost, a protože ventily a písty na sebe nedosáhnou, neohrozí jej ani prasklý rozvodový řemen. Ve stejném roce (1985) Fiat jako první na světě představil malé auto s turbodmychadlem Uno 1,3e Turbo 77 kW. V roce 1987 byla spuštěna varianta s dieselovým 1,7 l motorem, a také model Uno Selecta s plynule měnitelným automatickým převodem (CVT).
Při modernizaci v roce 1989 byl motor zvětšen na 1372 ccm a jeho výkon se tak zvýšil na 85 kW. Auto bylo představeno na frankfurtském autosalonu v září 1989 a kromě vylepšeného motoru obdrželo důkladný facelift. Aktualizována byla jak karoserie vozu, tak jeho interiér. Uno mělo nezávislé zavěšení předních kol a Twist zavěšení zadních kol s teleskopickými tlumiči a vinutými pružinami. Turbo varianta poskytovala neobvykle vysoký výkon pro vůz tohoto typu, a auto tak bylo schopno dosáhnout rychlosti 210 km/h.
Fiat Uno - historie značky auta (dokončení článku)  »